۱-  به ارزش رزومه می‌‌‌افزاید

گواهینامه‌‌‌های حرفه‌‌‌ای زیادی وجود دارد که می‌توانید در طول حرفه خود کسب کنید. اما، در میان همه آنها، گواهینامه PMP با‌ارزش‌‌‌ترین گواهی است. مصاحبه‌‌‌کنندگانی که به دنبال مدیر پروژه هستند این موضوع را به خوبی می‌‌‌دانند؛ از این‌‌‌رو، تمایل دارند رزومه‌‌‌های دارای گواهینامه PMP را نسبت به آنهایی که چنین گواهینامه‌‌‌ای ندارند، اولویت دهند. مشاغل مدیریت پروژه متقاضیان زیادی دارند و در بیشتر موارد چند نفر برای یک موقعیت اقدام می‌کنند. مصاحبه و ارزیابی پتانسیل همه متقاضیان برای شرکت زمان و منابع زیادی را می‌‌‌طلبد، به همین دلیل آنها تمایل دارند تا حد امکان افراد زیادی را قبل از انجام مصاحبه مدیریت پروژه فیلتر کنند.

این جایی است که گواهینامه PMP سودمند است زیرا یکی از راحت‌‌‌تر‌‌‌ین راه‌‌‌هایی است که از طریق آن می‌توان متقاضیان را انتخاب کرد. علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌ها داشتن گواهینامه PMP را اجباری می‌کنند. این به آن معناست که شما برای برخی از موقعیت‌‌‌ها بدون این مدرک حتی نمی‌توانید درخواست دهید. اگر قصد دارید در شغل فعلی خود پیشرفت کنید نیز گواهینامه PMP می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. این گواهینامه شما را از نظر ارتقای نردبان شغلی، بسیار جلوتر از همکارانتان قرار می‌دهد. همچنین فردی با این گواهینامه می‌تواند در یک مصاحبه مدیریت پروژه طاقت‌‌‌فرسا بسیار بهتر عمل کند.

۲- در صنعت شناخته می‌‌‌شوید

گواهینامه PMP به طور جهانی شناخته شده است. بسیاری از گواهینامه‌‌‌ها فقط بر یک دامنه یا جغرافیای خاص تمرکز دارند. اما PMP جهانی است و با هر صنعتی و در هر مکانی کار می‌کند. بنابراین، صرف نظر از پیشینه و صنعت حرفه‌‌‌ای، اضافه کردن این گواهینامه به رزومه‌‌‌تان، سودمند خواهد بود.

ارزش گواهینامه PMP در بازار چقدر است؟ داده‌‌‌ها نشان می‌دهد که با افزایش تعداد مدیران پروژه آموزش‌‌‌دیده در یک شرکت، میزان موفقیت پروژه‌‌‌ها نیز افزایش می‌‌‌یابد. همچنین، شرکت‌ها تشخیص می‌دهند که مدیران آموزش‌‌‌دیده در تکمیل به موقع پروژه و در چارچوب بودجه بهتر عمل می‌کنند.

اگر تازه کار خود را در مدیریت پروژه شروع کرده‌‌‌اید، گواهینامه PMP کمبود تجربه را جبران می‌کند. پس از کسب تجربه و بعد از اثبات سابقه کار خود می‌توانید با دریافت گواهینامه PMBOK به سطح بعدی در شرکت خود برسید.

۳- به شما کمک می‌کند تا مهارت‌‌‌های مهم را بیاموزید

مدیران پروژه‌‌‌ زیادی در بازار کار وجود دارند. در چنین سناریویی، چگونه از بین جمعیت متمایز می‌‌‌شوید؟ چه راهی بهتر از دریافت گواهینامه PMP برای انجام آن است؟ در حقیقت گواهینامه PMP رزومه شما را برای شرکت‌ها جذاب‌‌‌تر می‌کند. مهم‌تر از آن، گواهینامه PMBOK به شما مهارت‌‌‌های مهمی را می‌‌‌آموزد تا در حرفه‌‌‌تان برتر باشید.

گواهینامه PMP دارای استانداردهای بالایی است و قبول شدن در این آزمون بدون آمادگی گسترده آسان نیست. علاوه بر این، شما را ملزم به تسلط بر کاربرد عملی مهارت‌‌‌ها می‌کند. کسب مدرک PMP شامل یادگیری چند مهارت سخت و نرم است که این دانش ابزارها، تکنیک‌‌‌ها و روش‌های فرآیندهای مدیریت پروژه اساسی را ایجاد می‌کند. علاوه بر این، شما را در معرض بهترین شیوه‌‌‌ها و روندهای فعلی در مدیریت پروژه قرار می‌دهد و می‌توانید ترفندها و تکنیک‌‌‌های جدیدی را در فعالیت‌‌‌های مدیریت پروژه یاد بگیرید. تجربه ممکن است به شما بیاموزد که چگونه پروژه‌‌‌ها را مدیریت کنید اما، یک گواهینامه می‌تواند همین کار را در مدت زمان کمتری انجام دهد.

۴- به کسب درآمد بیشتر کمک می‌کند

بزرگ‌ترین مزیت گواهینامه PMP حقوق بالاتری است که برای مدیران پروژه به همراه دارد. در سراسر این صنعت، میانگین حقوق مدیران پروژه‌‌‌ دارای گواهینامه به طور قابل‌‌‌توجهی بالاتر است. نظرسنجی اخیر PMI بیان می‌کند که متوسط حقوق یک مدیر پروژه با گواهینامه ۱۰۸هزار دلار است و در مقابل، متوسط درآمد یک مدیر پروژه بدون گواهی ۹۱هزار دلار است. در میان زنان، دارندگان گواهینامه PMP بسیار بیشتر از سایرین درآمد دارند. PMPهمواره پردرآمدترین گواهینامه فناوری اطلاعات بوده است و این روند نشان می‌دهد که درآمد PMP در آینده به رشد خود ادامه خواهد داد. علاوه بر درآمد بالاتر، گواهینامه PMP امنیت شغلی شما را بهبود می‌‌‌بخشد. برخی از شرکت‌ها به صلاحیت دانش‌‌‌آموختگان دارای گواهینامه در زمان بحران اعتبار می‌دهند و از این رو به شما کمک می‌کند تا با اخراج احتمالی مبارزه کنید.

۵-  فرصت‌‌‌های شبکه‌‌‌ ارتباطی را فراهم می‌کند

PMI در حال حاضر حدود ۷۷۳.۸۴۰ دارنده گواهینامه PMP فعال در سراسر جهان دارد. هنگامی که به عنوان عضو PMI ثبت‌نام می‌‌‌کنید، بخشی از آن باشگاه می‌‌‌شوید. PMI جلسات مکرری را برای اعضا در شهرهای بزرگ در سراسر جهان ترتیب می‌دهد.

این جلسات همچنین برای کمک به اعضا برای یادگیری واحدهای توسعه حرفه‌‌‌ای Professional Development Units) PDUs) ترتیب داده شده است. گذراندن این واحدها برای حفظ گواهینامه به مدت سه سال ضروری هستند.

مزایای چنین جلسات شبکه‌‌‌ای بسیار بزرگ است. در طول این جلسات، می‌توان با فرصت‌‌‌های شغلی جدیدی که توسط افرادی که برای این گواهینامه ارزش قائلند به اشتراک گذاشته می‌شود، آشنا شد. جلسات PMI زمان خاصی را برای تبلیغ چنین مشاغلی اختصاص می‌دهد. اجتماعات آنلاین و آفلاین دیگری هم وجود دارند که از طریق آنها دارندگان PMP با یکدیگر تعامل دارند و به ایجاد شبکه‌‌‌ ارتباطی حرفه‌‌‌ای کمک می‌کنند.

۶- تعهد شما به کار را تایید می‌کند

همان‌طور که بالاتر ذکر شد، شرایط خاصی وجود دارد که قبل از دریافت گواهی PMP باید رعایت شوند. اگر شما مدرک کاردانی دارید، برای واجد شرایط بودن به ۶۰ ماه تجربه نیاز دارید. از طرفی با مدرک لیسانس به ۳۶ ماه سابقه کار نیاز دارید. گواهینامه PMP استانداردهای بالایی دارد. یک کارفرما می‌‌‌داند که قبولی در این امتحان مستلزم تعهد به کار است. این نشان می‌دهد که شما در مورد تبدیل مدیریت پروژه به مسیر شغلی بلندمدت خود جدی هستید. کارمندی که در یادگیری سرمایه‌گذاری می‌کند، دارایی بزرگی برای شرکت است.

گواهینامه PMP نماد حرکت شما به سمت بهبود توانایی‌‌‌های حرفه‌‌‌ای، اعتبار و دانش است. همچنین به شما کمک می‌کند در بین همسالان و اعضای تیم مورد احترام قرار گیرید. به طور خلاصه، برخی از افراد ممکن است گواهینامه PMP  را گران، وقت‌‌‌گیر و دشوار بدانند. اما، بسیاری از کارشناسان استخدام، گواهینامه PMP را به عنوان یک مدرک مهم می‌‌‌دانند که به رزومه شما اعتبار می‌بخشد.

 علاوه بر این، به شما کمک می‌کند تا مهارت‌‌‌های موردنیاز برای برتری در حرفه خود را به دست بیاورید.

از این رو با توجه به ضرورت کسب مهارت‌‌‌های PMP واحد توسعه دانش «دنیای‌اقتصاد» دوره‌‌‌های آموزشی اختصاصی‌‌‌شده «آموزشیار سازمانی» را در این حوزه برگزار می‌کند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس‌‌‌های ۴۲۷۱۰۱۷۵ و ۴۲۷۱۰۱۷۶ یا وب‌سایت http: / / lms.den.ir/  در ارتباط باشید.