رهبران موفق، تسلط به زبان انگلیسی را برای موفقیت در کسب‌‌وکار امری ضروری می‌‌دانند: در هر مطالعه یا نظرسنجی رهبران کسب‌‌وکار در توضیح مهم‌ترین مهارت‌‌هایی که امروزه به دنبال آن هستند، از زبان انگلیسی به عنوان عامل اساسی نام می‌‌برند. در نظرسنجی لینکدین از ۲هزار نفر رهبر تجاری در سال ۲۰۱۸، زبان انگلیسی به عنوان پایه و اساس سه مهارت برتری بود که شرکت‌‌ها به دنبال آن بودند: رهبری، ارتباطات و همکاری. در مطالعه‌‌ای از انجمن ملی کالج‌‌ها و کارفرمایان، ۴/ ۷۳ درصد از کارفرمایان اذعان داشتند که خواهان کارمندانی با مهارت‌‌های ارتباطی و نوشتاری قوی هستند. درحالی که سیستم آموزشی بر علوم پایه، فناوری، مهندسی و ریاضیات متمرکز است، ۷۵ درصد از کارفرمایان اظهار کردند که در دانشگاه باید بر مهارت‌‌های ارتباطی و نوشتاری تاکید بیشتری شود.

 اهمیت زبان انگلیسی در دنیای امروز: چند دهه قبل داشتن درک قوی از زبان انگلیسی به اندازه امروز مهم نبوده است اما امروزه برای بیشتر مشاغل الزامی است. در گذشته در شرکت‌‌های بین‌المللی، زبان انگلیسی فقط برای مدیران ارشد مورد نیاز بود اما امروزه نیاز کلیه پرسنل آنهاست. امروزه مشتریان و تامین‌‌کنندگان شرکت‌‌ها، گروه‌های پشتیبانی فنی و مدیریت می‌توانند در چندین کشور مستقر باشند، از این‌‌رو تخمین تعداد واقعی شرکت‌‌های چندملیتی در جهان دشوار است. یکی از جدیدترین نظرسنجی‌‌های EF Education First در سال ۲۰۱۶، نشان‌دهنده افزایش ۲۵درصدی شرکت‌‌های چندملیتی در ۱۰ سال گذشته بوده است.

 اهمیت زبان انگلیسی  برای تجارت و بازرگانی: امروزه در تجارت جهانی از جمله تجارت الکترونیک، زبان انگلیسی ضروری است. برای مثال راکوتن یک شرکت تجارت الکترونیک و اینترنتی مستقر در توکیو است که ۹۰ درصد از سهم بازار ژاپن را به خود اختصاص داده است. برای استمرار توسعه، این شرکت باید در سطح جهانی گسترش می‌‌یافت؛ این به این معنا بود که باید زبان انگلیسی را می‌‌پذیرفتند. مدیرعامل دو سال به کارمندان فرصت داد تا قبل از شرکت در آزمون مهارت انگلیسی، زبان انگلیسی بیاموزند. کسانی که در این آزمون مردود می‌شدند، تنزل رتبه پیدا می‌کردند.

طی پنج سال راکوتن تعداد کاربران خود را از ۲۰۰ میلیون به ۱/ ۱میلیارد افزایش داد. آنها همچنین توانستند دامنه افراد برای جذب استعداد را وسعت ببخشند، چرا که تنها حدود ۲۰هزار مهندس مسلط به زبان انگلیسی در ژاپن هستند اما اکنون این شرکت می‌تواند مهندسان انگلیسی‌زبان را از سایر نقاط دنیا نیز استخدام کند. در واقع، اکنون تنها ۲۰ درصد از مهندسان ساکن توکیوی مشغول در این شرکت، ژاپنی هستند.

اهمیت زبان انگلیسی در کشورهای غیرانگلیسی ‌‌زبان: در مقیاس جهانی، چندزبانگی در تجارت به سادگی کار نمی‌کند. تصور کنید که در حال مذاکره با یک شرکت چندملیتی برای یک قرارداد خدماتی هستید و سپس متوجه می‌شوید که هر یک از دفاتر آنها شرایط زبانی متفاوتی دارند و باید با آنها به زبان‌‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، پرتغالی و ایتالیایی ارتباط برقرار کنید. از آنجا که شرکت‌‌های بیشتری در سطح جهانی کار و تجارت می‌کنند، حتی شرکت‌‌هایی که در یک کشور غیرانگلیسی با یکدیگر کار می‌کنند، اگر انگلیسی صحبت نکنند، حتما با موانع زبانی مواجه خواهند شد. تدال نیلی، دانشیار دانشکده بازرگانی هاروارد و نویسنده کتاب «زبان موفقیت جهانی» داستان گروهی از نمایندگان فروش فرانسوی را روایت می‌کند که برای فروش به یک شرکت فرانسوی مستقر در پاریس رفتند. غافل از اینکه مشتری بالقوه، کارمندانی را از مکان‌‌های دیگر دعوت کرده بود که فرانسوی صحبت نمی‌کردند. نتیجه این بود که آنها نتوانستند معامله را نهایی کنند، زیرا زبان مشترکی برای برقراری ارتباط نداشتند. این شرکت بلافاصله زبان انگلیسی را به عنوان یک سیاست شرکتی پذیرفت.

انگلیسی تجاری و سطوح تسلط: تسلط به زبان انگلیسی برای هر فردی متفاوت است. مسلط بودن به زبان انگلیسی در سطح تجاری به این معناست که شما قادر به انجام تجارت به زبان انگلیسی هستید، بدون اینکه نیازی به ترجمه یا تفسیر کلمات توسط شخص دیگری داشته باشید. شما می‌توانید با همکاران، مدیریت، مشتریان و تامین‌‌کنندگان مکالمه داشته باشید و همچنین می‌توانید اسناد شرکت و ایمیل‌ها را بخوانید و بنویسید.

چگونه مهارت‌‌های انگلیسی را در محیط کار تقویت کنیم؟

بر آموزش زبان انگلیسی سرمایه‌‌گذاری کنید: آموزش زبان انگلیسی باید به عنوان یک سرمایه‌‌گذاری استراتژیک بر کارمندان و آینده شرکت شما در نظر گرفته شود.

آزمون بگیرید و محک بزنید: آزمون‌‌های مهارت انگلیسی دیدگاهی کلی از نقاط قوت و ضعف کارمندان به شما می‌دهد.

زبان انگلیسی را به اهداف تجاری خود پیوند دهید: برنامه‌های آموزشی زبان انگلیسی زمانی بسیار موثرتر هستند که مستقیما با شغل کارمندان مرتبط باشند، به‌این ترتیب کارکنان انگیزه بیشتری برای بهبود مهارت‌‌های خود پیدا می‌کنند.

از دوره‌های آموزشی شخصی‌‌سازی‌‌شده استفاده کنید: ثبت‌‌نام گروهی کارمندان در دوره‌های عمومی زبان انگلیسی، سطوح مهارتی مختلف کارکنان را نادیده می‌گیرد و درنتیجه برای آنها سودمند نخواهد بود.

واحد توسعه دانش گروه رسانه‌‌ای «دنیای اقتصاد» با برگزاری دوره‌های سازمانی و عمومی در حوزه «مراودات و مهارت‌‌های بین‌المللی» به کسب‌‌وکارها در راستای ارتقای سطح زبان انگلیسی تجاری کمک می‌کند، که این مساله همان‌طور که در این مقاله توضیح داده شده موجب ارتقای ارتباطات خواهد شد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۴۲۷۱۰۱۷۵ و ۴۲۷۱۰۱۷۸ در ارتباط باشید و همچنین به وب‌‌سایت واحد توسعه دانش به آدرس http: / / lms.den.ir/  مراجعه فرمایید.