به مرور زمان، بوت کمپ در قالب دوره‌های آموزشی برای نوجوانانی که مرتکب خلاف شده بودند و به زندان افتاده بودند، با هدف بازپروری، تغییر شکل داد. آنها در این دوره آموزش‌های کاربردی می‌دیدند و دوره محکومیتشان را سپری می‌کردند. پس از گذر زمان کاربرد این عبارت به برگزاری تمرینات ورزشی فشرده و کوتاه‌مدت با نظارت سختگیرانه مربی، تغییر شکل داد. امروزه عبارت بوت کمپ برای دوره‌های آموزشی در هر زمینه‌ای استفاده می‌شود. در این بوت کمپ‌‌ها دوره‌های آموزشی فشرده در یک بازه زمانی به همراه نظارت برگزار می‌شود. چنین دوره‌هایی معمولا توسط سازمان‌ها و شرکت‌‌ها با هدف پرورش نیروی خبره در تخصص مورد نظر، برگزار می‌شوند تا نهایتا افراد مورد نیاز پرورش و جذب شوند. دوره‌هایی جدی و پر از چالش‌های متفاوت برای اینکه افراد بتوانند توانایی خود را در حوزه کاری‌شان بالا ببرند. می‌توان بر این موضوع تاکید کرد که بوت کمپ‌ها برای اکثر افراد جزو بهترین کارگاه‌های زندگی‌شان محسوب می‌شوند البته تعداد افرادی هم که قدر آنها را نمی‌دانند کم نیست.‌ بوت کمپ‌‌ها برای شرکت‌‌کنندگان خود حمایت‌‌های اجتماعی را تامین می‌کنند. این شرایط یک محیط متفاوت را برای افراد به ارمغان می‌‌آ‌‌ورد. شرکت‌‌کنندگان دوست‌‌های اجتماعی جدیدی پیدا می‌کنند و کار خود را به فعالیتی اجتماعی تبدیل می‌کنند.

 مزایای بوت‌کمپ نسبت به سایر راه‌های آموزشی

  تقویت روحیه کار تیمی و افزایش یادگیری

در بوت کمپ‌ها به‌دلیل حضور شما در گروه، یادگیری شما افزایش می‌یابد و روحیه کاری تیمی‌تان تقویت می‌شود و به دلیل همفکری و مشورت با متخصص، کارتان سریع‌تر پیش خواهد رفت که نسبت به یادگیری فردی مزیت قابل توجهی است!

  صرفه‌جویی در زمان و نقد و بررسی عملکرد شما

مزیت دیگر حضور در بوت کمپ این است که در اغلب آنها موارد کاربردی و مهارت‌های لازم تدریس می‌شود و وقت افراد صرف یادگیری موارد بیهوده و غیرضروری نمی‌شود. اصولا در بوت کمپ‌ها استادان به‌طور مستمر افراد را ارزیابی کرده و عملکردشان را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند که این موضوع می‌تواند به افراد در پیشرفتشان کمک کند.

  تجربه  بیشتر

شما در بوت کمپ به‌طور عملی با پروژه درگیر خواهید بود و تجربیات بیشتری در مدت زمان کمتری به دست خواهید آورد. البته به دلیل اینکه بوت کمپ‌ها به‌طور فشرده عمل می‌کنند، اغلب افرادی که در آنها شرکت می‌کنند باید برای تکمیل کارشان حتی آخر هفته‌های خود را صرف کار کنند.

  نظم و هماهنگی

به‌دلیل وجود نظم خاص در هر بوت کمپ شما می‌توانید به این موضوع امیدوار باشید که در یک زمان مشخص با توجه به توانایی‌های مربیان خوب سطح کاری‌تان را ارتقا بدهید! البته حواستان به این موضوع باشد که در بوت کمپ‌ها اگر سرعتتان کاهش یابد یا از دیگران عقب بیفتید به سختی می‌توانید باز هم به آنها برسید!

  هدف شما و تمام افراد دیگر آنجا یکی است!

این خودش مزیت مهمی نسبت به تمام موارد بالاست. حتما شما هم شنیده‌اید محیط تاثیر بسیاری در رشد افراد دارد! زمانی‌که تمام افراد به یک موضوع خاص فکر می‌کنند و در آن جهت تلاش می‌کنند علاوه بر پیشرفت شخصی باعث پیشرفت گروه حاضر نیز می‌شوند!

  دوستان و همکاران بسیاری پیدا می‌کنید!

برای موفق شدن در راهتان نیاز به شبکه‌سازی و وجود دوستان و همکاران خوب دارید و حضور در بوت کمپ فرصتی است برای شما تا با افرادی شبیه خودتان ارتباط برقرار کنید و از آنها ایده بگیرید و برای خود فرصت‌های شغلی بهتری خلق کنید!