Untitled-2

Untitled-1

 تبعیض جنسیتی و نژادی در محیط کار

در پاسخ به این سوال که آیا افراد تبعیض جنسیتی را در صنعت تکنولوژی تجربه کرده‌اند یا نه، 57 درصد زنان پاسخ مثبت دادند و این رقم در مورد مردان فقط 10درصد بود. حدود نیمی از زنان (48درصد) تبعیض را در توانایی‌های فنی خود هم مشاهده کرده‌اند، که دو‌برابر مردان است. دایس همچنین در مورد تبعیض نژادی در بخش تکنولوژی نظرسنجی کرده و به این نتیجه رسیده که سیاه‌پوستان نسبت به سایر گروه‌های اقلیت، شاهد تبعیض بیشتری بوده‌اند؛ 48 درصد.

 شکاف دستمزد و رضایت شغلی

«گزارش برابری در تکنولوژی» همچنین دریافته که زنان بیشتری (35‌درصد) در مقایسه با همکاران مرد، از دستمزد فعلی خود ناراضی هستند. نکته دیگر این است که احتمال کمتری دارد که زنان وقتی شغل جدیدی به‌دست می‌آورند، در مورد حقوق خود چانه‌زنی کنند (44‌درصد زنان در برابر 49 درصد زنان این کار را انجام می‌دهند).  نابرابری دستمزد یک مساله قدیمی در صنعت تکنولوژی بوده و هنوز بر احساسی که کارکنان با سوابق مختلف نسبت به حقوق خود دارند، اثرگذار است. درحالی‌که از هر 10 سفیدپوست 6 نفر گفته از حقوقی که می‌گیرد راضی است، تنها نیمی از تکنولوژیست‌های سیاه‌پوست چنین نظری دارند.  در صنعت تکنولوژی، زنان به‌طور کلی رضایت شغلی کمتری نسبت به مردان دارند، به‌طوری‌که 63 درصد آنها می‌گویند از شغلشان خیلی یا تا حدی راضی هستند و این رقم برای مردان 68 درصد است. از نظر مقایسه نژادی هم باید گفت، سفیدپوستان شاغل در صنعت تکنولوژی (69 درصد)، در مقایسه با سایر نژاد‌ها (61درصد سیاه‌پوستان) بیشتر از شغلشان رضایت دارند.

 برابری در مشاغل آینده

دایس، ضمن تایید تلاش‌هایی که صنعت تکنولوژی برای ایجاد تنوع جنسیتی و نژادی و همچنین برابری و جامعیت در محیط کار انجام می‌دهد، به این نتیجه رسیده که تلاش‌های بسیار بیشتری باید انجام شود. از نظر جنسیت، این گزارش بر اهمیت اتحاد برای موفقیت طرح‌های سازمانی متمرکز بر تنوع‌پذیری، برابری و جامعیت تاکید دارد.  در مورد نژادپرستی هم این گزارش می‌گوید که مدیران باید همه سعی خود را برای ساختن یک فرهنگ جامع و حمایتگر انجام دهند؛ از جمله دفاع از سیاست‌های جدید استخدام و حفظ استعدادها.  یافته‌های وب‌سایت دایس در مورد صنعت تکنولوژی، از این لحاظ مهم است که 84درصد کارفرماها می‌خواهند برنامه‌های دیجیتال‌سازی خود را سرعت بخشند و 50درصد آنها هم می‌خواهند وظایف خود را در اتوماسیون تسریع کنند.  گزارش جهانی شکاف جنسیتی 2021 مجمع جهانی اقتصاد، هشدار داده در مشاغل نوظهوری که در دنیای جدید کار ایجاد می‌شوند، چالش‌های جدی برای برابری جنسیتی در آینده وجود خواهد داشت. به‌عنوان مثال‌ نقش زنان در مشاغل مربوط به هوش‌مصنوعی، مهندسی تکنولوژی ابری و مدیریت توسعه نرم‌افزار، کمتر از 25 درصد باقی خواهد ماند.  اقداماتی مثل تهیه لیست‌های طولانی‌تر هنگام استخدام، انجام ارزیابی‌های مهارتی بدون سوگیری و اولویت قرار‌دادن توازن کار-زندگی، می‌تواند به از‌بین‌بردن این عدم‌تعادل و افزایش تنوع‌پذیری در محیط کار کمک کند.