کمپین مبارزه با خاطرات

به گزارش «ایبنا» به نقل از گاردین، کمپینی از سوی نویسندگان و کارمندان صنعت چاپ و نشر کتاب در این کشور به راه افتاده است که بیشتر هدف آن جلوگیری از انتشار کتاب اعضای سابق کاخ‌سفید است. ۲۱۶ نفر از کارکنان انتشارات سیمون‌اند شوستر به تازگی به این کمپین پیوسته و با انتشار نامه‌ای سرگشاده از مقامات این انتشارات خواستند از چاپ کتاب مایک پنس معاون ترامپ خودداری کند.

 کارکنان این انتشارات آمریکایی با امضای دادخواستی اینترنتی از مسوولان این انتشارات مشهور خواستند قرارداد چاپ کتاب معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا را لغو کنند و دیگر هیچ‌وقت با هیچ‌کدام از مقامات دولت ترامپ قرارداد امضا نکند.

 نویسندگان این طومار به مدیران سایمون‌اند شوستر هشدار دادند با دولت ترامپ مثل یک فصل عادی در تاریخ آمریکا رفتار نکنند و از پنس به‌خاطر سیاست‌های نژادپرستانه و جنسیت‌زده و رفتار تبعیض‌آمیز با گروه‌های به حاشیه رانده شده انتقاد کردند.

 پیش از این نیز در پی اعتراض کارکنان انتشارات سایمون و شوستر به چاپ کتاب مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس این انتشارات اعلام کرده بود چاپ این کتاب را لغو نخواهد کرد.

جاناتان کارپ، رئیس انتشارات سایمون و شوستر، پس از دریافت نامه سرگشاده‌ای از کارکنان این انتشارات که در اعتراض به چاپ کتاب مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نوشته شده بود، اعلام کرد قرارداد انتشار این کتاب را لغو نخواهد کرد. کارپ در پاسخ به اعتراض کارکنان که معتقد بودند سایمون و شوستر با این کار از عدالت و درستی حمایت نمی‌کند، اعلام کرد: «ما هر روز، نه برای لغو چاپ کتاب‌ها، بلکه برای انتشار کتاب‌ها سر کار می‌آییم.»

در بخشی از این نامه که هنوز مشخص نیست چند نفر از کارکنان این انتشارات آن را امضا کرده‌اند، نوشته شده انتشارات سایمون و شوستر با قبول چاپ کتاب‌های پنس، انتخاب کرده است تا در جاودانه شدن ایده برتری سفیدپوست‌ها شریک جرم شود.

این انتشارات، اوایل ماه جاری قراردادی به ارزش ۳ تا ۴ میلیون دلار برای انتشار دو کتاب پنس امضا کرده است. با این حال این انتشارات در ماه ژانویه اعلام کرده بود به دلیل نقش سناتور جاش هالی، در شورش کنگره آمریکا، دیگر قصد ندارد کتاب او را چاپ کند. کارکنان این انتشارات همچنین خواستار توقف امضای قراردادهای بیشتر برای چاپ کتاب‌های اعضای دولت دونالد ترامپ شدند. آنها از سوی دیگر خواستار متوقف شدن پخش کتاب‌های پست هیل پرس، انتشارات مستقلی که بر چاپ کتاب‌های با موضوع سیاست محافظه‌کارانه و مسیحیت تمرکز دارد، توسط سایمون و شوستر شدند. کتاب خاطرات پنس که هنوز عنوانی برای آن معرفی نشده است، در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد.