۱. زمانی را به خود اختصاص دهید: برای داشتن انگیزه دائمی، به تفریح و استراحت هم نیاز دارید. برنامه‌ریزی و رفتن به تعطیلات لازم است پس سعی کنید ساعاتی را به دور از فضای کسب‌و‌کار بگذرانید. برای روابط خود با مشتریان، حد و مرزی قرار دهید و زمانی را به انجام کارهای هیجان‌انگیز، اختصاص دهید. حتما تجدیدقوا کنید تا قوی‌تر از گذشته، کار را از سر بگیرید.

۲.  از منابع الهام‌بخش استفاده کنید: هیچ فردی دارای انگیزه صددرصد نیست اما با استفاده از منابع درست الهام‌بخش، می‌توان فورا باانگیزه شد. می‌توانید از منابعی چون فیلم، پادکست، مقالات و انواع متفاوتی از محتوای مجازی به‌ویژه زمانی که بی‌انگیزه هستید، استفاده کنید. زمانی هم که ناراحت هستید به سخنان بزرگان کارآفرین درباره چگونگی انجام کارها گوش دهید تا برای ادامه کار، انگیزه لازم و کافی داشته باشید.

۳. کارهایی فراتر از کسب‌و‌کار انجام دهید:  با نگاهی به هر کسب‌و‌کار موفق، متوجه خواهید شد که کسب‌و‌کار فراتر از بازاریابی و رهبران سازمانی است و در حقیقت، بر اساس اهداف و بینش شکل گرفته است. داشتن انگیزه باعث می‌شود کسب‌و‌کار با هدف اصلی کمک به مردم و تغییر دنیا ایجاد شود. زمانی انگیزه دائمی و قوی به‌وجود می‌آید که کسب‌و‌کار بر اساس ایده‌ای فراتر از کسب درآمد شکل گرفته باشد. تلاش کنید با کسب‌و‌کار خود تاثیرات مثبتی بر روی زندگی افرادی بگذارید که به نوعی از خدمات ارائه‌شده شما استفاده می‌کنند همچنین کسب‌و‌کار شرایط آزادی و امنیت مالی را فراهم می‌کند. در چارچوب کار، اهداف و ارزش‌هایی را که فعالیت‌ها را شکل می‌دهند، روشن‌سازید. به‌عنوان کارآفرین، در دنیای سرشار از سنت‌ها، طرحی نو ارائه دهید و پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته باشید. باید انگیزه ثابت و قوی داشته باشید تا بتوانید شرایط دشواری را که هر روز در سر راه شما قرار می‌گیرد پشت‌سر بگذارید.