دنیای اقتصاد: احمد خلیلی‌فرد، هنرمند نقاش، که مدتی در بستر بیماری بود، صبح پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه از دنیا رفت. بر اساس اعلام مسوولان برگزاری مراسم تشییع پیکر خلیلی‌فرد، این برنامه امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۰ صبح از مقابل دانشگاه سوره به سمت بهشت زهرا (قطعه هنرمندان) برپا خواهد شد. همچنین مراسم یادبود این هنرمند فردا یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه، از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در مسجد امام خامنه‌ای حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، خیایان سمیه برگزار می‌شود. احمد خلیلی‌فرد در سال ۱۳۳۹ به دنیا آمد. خلیلی‌فرد بیش از ۴۱ نمایشگاه داخلی و خارجی و همچنین پنج نمایشگاه انفرادی در تهران برگزار کرده بود. او همچنین مدال برنز و دیپلم افتخار از تری فال پاریس را نیز دریافت کرد.

کوتاه احمدی خلیلی

 

دومین دوره کنفرانس معماری داخلی ایران به سراغ یکی از پرمجادله‌ترین مباحث این حوزه رفته‌ است. آفرینش کانسپت در معماری داخلی با التزام به زندگی معاصر، موضوع اصلی این رویداد است؛ موضوعی که از دو منظر مورد بررسی قرار می‌گیرد: نخست یورشی به این تفکر قدیمی که معماری داخلی کانسپت ندارد و دیگری چالشی پیرامون خلق این کانسپت برای زندگی معاصر ایرانیان. این برنامه تخصصی حوزه معماری سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲،‌ ساعت ۱۶ در تالار شهید آوینی، دانشکدگان هنرهای زیبا دانشگاه تهران برگزار و ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

خبرهای کوتاه از فرهنگ دومی

 

نمایشگاه «سنگ‌های الوان هنری»، مجموعه سنگ‌های جواهری و قیمتی حسین عزیز‌پور تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برپاست. در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ قطعه سنگ‌های الوان قیمتی از جمله فیروزه، عقیق، کهربا و... تراشیده‌شده در معرض تماشا قرار داده شده است. نمایشگاه تخصصی مجموعه سنگ‌های جواهری قیمتی حسین عزیزپور تا ۲۷ اردیبهشت، از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در گالری دو فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه‌مندان است.

کوتاه نمایشگاه