فرصت بازدید از نمایشگاه یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران تمدید شد. علاقه‌مندان برای بازدید از آثار منتخب نگارگران حاضر در دوسالانه یازدهم می‌توانند تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال جاری، همه‌روزه (به جز روزهای ۲۳ فروردین و یکم تا سوم اردیبهشت) از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به موسسه صبای فرهنگستان هنر، واقع در خیابان ولی‌عصر (عج)، نرسیده به تقاطع طالقانی مراجعه کنند.

 

سریال «مهیار عیار» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی و تهیه‌کنندگی بهروز مفید تازه‌ترین اثر شبکه ۲ سیما کلید خورد. این مجموعه مقطع زمانی دوره صفویه را روایت می‌کند و بخشی از تمدن این دوره را به تصویر می‌کشد.در این سریال مهیار (قهرمان داستان) راهزنی است که بر اساس یک اتفاق، مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند و هربار درگیر داستانی می‌شود...هنرمندانی که تاکنون حضورشان در این سریال ۳۰قسمتی قطعی شده است، عبارتند از کامران تفتی، بهنام تشکر، الیکا عبدالرزاقی، آشا محرابی، صفا آقاجانی، رامین ناصرنصیر، جواد انصافی، آتش تقی‌پور، مهدی حاجیان، بهروز بخت‌آور، جواد کشانی و سهیل نوشادیان.

 

فیلم بلند «شب، انتظار روز است» به نویسندگی و کارگردانی معین هاشمی‌نسب برنده‌ جایزه‌ بهترین فیلم بلند سال ۲۰۲۲ در جشنواره‌ برزیل و نامزد بهترین فیلم بلند موزیکال در سال ۲۰۲۲ در جشنواره‌ فیلم تورنتوی کانادا شد.این فیلم همچنین به هفتاد و ششمین دوره‌ جشنواره‌ فیلم سالرنوی ایتالیا نیز راه پیدا کرد. ایمان اصفهانی، سایه سدیفی، مصطفی پروین، نرگس حسن‌زاده و فرهاد هراتی بازیگران این فیلم بلند هستند.

 

ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان با عنوان پرده‌های علوی از دیروز دوشنبه آغاز شده و تا پنجشنبه بیست‌وچهارم فروردین ۱۴۰۲ در محوطه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پارک لاله تهران اجرا می‌شود. در این ویژه‌برنامه که به مناسب ماه مبارک رمضان و از ساعت ۱۷:۳۰ تا اذان مغرب برپا خواهد شد، هنرمندانی همچون محمدرضا معجونی، صادق کیانی‌مقدم و الهه تاجیک به نقالی، پرده‌خوانی، مناجات‌خوانی و قصه‌گویی می‌پردازند.