الهه نوبخت، تهیه‌کننده سینمای ایران، رئیس هیات داوران بخش مسابقه «فیلم‌های کوتاه مستند و انیمیشن» در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «زنان» بیروت (BWFF) با موضوع «زنان برای رهبری» در کشور لبنان شد. الهه نوبخت که ماه گذشته برای سومین‌بار در جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» با تهیه‌کنندگی فیلم مستند سینمایی «دروازه‌ رویاها» در بخش مسابقه نسل‌ها حضور داشت، پیش از این، داور جشنواره‌های جهانی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم «فیفوگ» در سوئیس، جشنواره بین‌المللی فیلم «مذاهب امروز» در ایتالیا و جشنواره بین‌المللی فیلم «منا» در هلند نیز بوده است.

الهه نوبخت

 

همزمان با سالروز درگذشت زنده‌یاد «رسول ملاقلی‌پور» و مقارن با روز درختکاری، درخت یادبود این هنرمند فقید سینمای ایران توسط رئیس سازمان سینمایی در بنیاد سینمایی فارابی کاشته شد. فرشته طائرپور، پرویز پورحسینی، خسرو سینایی، اکبر عالمی، کامبوزیا پرتوی، سیامک اطلسی، علی انصاریان، کریم اکبری مبارکه، علی سلیمانی، محمد ابوالحسنی، بیژن افشار و چنگیز جلیلوند از جمله هنرمندان فقیدی هستند که در سال‌های اخیر درخت یادبود آنها در محوطه بنیاد سینمایی فارابی کاشته شده است.

ملاقلی‌پور درخت

 

هفتمین برنامه برخط «هم‌کتاب» از ساعت ۱۰ صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ اسفند به هم‌خوانی کتاب «گشودن رمان» با روایت اصغر احمدی، استادیار و عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی در رشته جامعه‌شناسی اختصاص دارد که به‌صورت برخط و حضوری برگزار می‌شود. کتاب «گشودن رمان» در سال ۱۳۹۳ برنده جایزه ادبی «جلال آل احمد» شده است. «گشودن رمان» مشتمل بر ۱۰ فصل است و هر فصل با یک مبحث نظری آغاز و در ادامه متناسب با نظریه مطرح‌شده تحلیل مبسوطی از نخستین صحنه رمان بر مبنای آن مبحث ارائه می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه در پخش زنده سامانه رویتاب https:/ / roytab.ir مراجعه کنند.

گشودن رمان