پانزدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک برندگان خود را در شاخه‌های مختلف معرفی کرد و سینمای ایران بر خلاف چند سال اخیر موفق به کسب جایزه‌ای نشد. در پانزدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک، فیلم «شب، داخلی، دیوار» ساخته وحید جلیلوند در دو شاخه بهترین فیلمنامه (وحید جلیلوند) و بهترین بازیگر مرد (نوید محمدزاده) نامزد کسب جایزه بود و مستند «دختران نجار-دونوازی برای یک رویا» ساخته آزاده بیزارگیتی هم در بخش بهترین مستند بلند نامزد شده بود. در این دوره از جوایز سالانه آسیاپاسیفیک، فیلم «قبل، حالا و سپس» ساخته «کامیلا آندینی» از کشور اندونزی در نهایت جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص داد و «دیدی چو» هم برای فیلم «بازگشت به سئول» بهترین کارگردان نام گرفت. همچنین جایزه بهترین بازیگر (مرد و زن) جوایز آسیاپاسیفیک ۲۰۲۲ به  «لی جئونگ-یون» برای فیلم «ادای احترام» رسید و «مقبول مبارک» هم برای فیلم «اتوبیوگرافی» برنده جایزه بهترین فیلمنامه شد. سال گذشته اصغر فرهادی برای فیلم «قهرمان» عنوان بهترین کارگردان جوایز آسیاپاسیفیک را از آن خود کرد.

   

نمایشگاه مینا صوفی با موضوع طبیعت‌گریزی از ۲۰ آبان در تالار آسمان برج آزادی افتتاح می‌شود. این هنرمند جوان دومین نمایشگاه انفرادی خود را با ۲۲ اثر در سایز‌های مختلف با تکنیک اکریلیک به نمایش خواهد گذاشت. نمایشگاه نقاشی «رنگ طبیعت» هر روز جز شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۹ در تالار آسمان مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی تهران دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۶ آبان از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

پخش سریال طنز «جزر و مد» به کارگردانی علی عبدالعلی‌زاده در شبکه دو آغاز شد. این سریال که نصرالله رادش، حمید لولایی، علی غریب، رضا فیاضی و ... در آن به ایفای نقش می‌پردازند به موضوعات متعددی همچون اشتغال، ازدواج جوانان، محیط زیست، خانواده، مشاغل زودبازده و کارآفرینی پرداخته می‌شود. در خلاصه داستان «جزر و مد» آمده: لطیف که سال‌ها پیش از ماهشهر به تهران مهاجرت کرده، در همان جا تشکیل خانواده داده و صاحب فرزند شده؛ اکنون در آستانه بازنشستگی است اما به دلیل مشکلاتی که برای او و خانواده‌اش پیش آمده مجبور می‌شود از تهران به زادگاهش خوزستان مهاجرت کند و در خانه‌باغ متروکه‌ای که از پدرش به ارث رسیده به همراه خانواده‌اش مستقر شوند. این سریال در ۳۰ قسمت ۴۰دقیقه‌ای‌، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود. همچنین پنجشنبه‌ها همین ساعت خلاصه هفتگی این سریال پخش می‌شود. بازپخش این سریال ۱:۱۰ بامداد، ۹:۱۵ و ۱۶:۱۵ خواهد بود.