فیلم سینمایی «برای مرجان» به کارگردانی حمید زرگرنژاد امروز یکشنبه در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «مرجان طی یک درگیری برای دفاع از خود متهم شده است و امیر برای ملاقات در زندان، مطابق با قوانین باید با او ازدواج کند.» در این نشست حمید زرگرنژاد، نویسنده و کارگردان، بهزاد جعفری، بازیگر، کورش جاهد، کارشناس سینما و جمعی دیگر از عوامل فیلم حضور خواهند داشت و به نقد و بررسی می‌پردازند. پگاه آهنگرانی، بهزاد جعفری، برزو ارجمند، فریبا متخصص، علیرضا استادی، رامین راستاد، محمد همایون‌پور، امید روحانی، مریم بوبانی، محمد علایی و جمشید هاشم‌پور بازیگران این فیلم سینمایی هستند. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند ساعت ۱۸ به آمفی‌تئاتر فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.

 

نمایش «هفت‌خوان اسفندیار» نوشته محمدرضا کوهستانی و کارگردانی حسین پارسایی، محصول سازمان رسانه‌ای هنری اوج و برداشتی آزاد از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است. این نمایش قرار بود در پاییز سال جاری روی صحنه برود ولی این اجرا بنا به دلایلی که هنوز عنوان نشده، لغو شده است. امین حیایی، غزل شاکری، امیرکاوه آهنین‌جان، اصغر پیران، الهام کردا، سروش کریمی‌نژاد، حسام منظور، محمد ریاضت، رضا راد، مونا صوفی، نیکا افکاری، سروین ضابطیان و سایه پارسایی بازیگران نمایش «هفت‌خوان اسفندیار» بودند.

 

فیلم «قصه شمرون» به کارگردانی عماد آل ابراهیم دهکردی به عنوان یکی از ۱۴ فیلم بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم مراکش انتخاب شد.  نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش از تاریخ ۱۱ تا ۱۹ نوامبر (۲۰ تا ۲۸ آبان) برگزار می‌شود و در مجموع میزبان نمایش ۷۶ فیلم از ۳۳ کشور جهان در بخش‌های مختلف رقابتی، نمایش‌های ویژه، سینمای مراکش، سینمای برای مخاطبان جوان و ... خواهد بود. در بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی نیز ۱۴ فیلم به رقابت خواهند پرداخت که ۱۰ فیلم نخستین نمایش جهانی خود را تجربه خواهند کرد و فیلم «قصه شمرون» ساخته عماد آل ابراهیم دهکردی نماینده سینمای ایران در این بخش خواهد بود. در خلاصه داستان فیلم «قصه شمرون» آمده است: ایمان و برادر کوچکترش پایار با پدرشان زندگی می‌کنند. ایمان پس از مرگ مادرشان به دنبال راهی برای رهایی از یک زندگی ریشه‌کن‌شده است. او به لطف ارتباطاتش کسب‌و‌کاری را برای کسب سود سریع راه‌اندازی می‌کند. چیزی که در ابتدا فرصتی برای شروعی جدید به نظر می‌رسد به چرخه‌ای پیچیده تبدیل می‌شود که بر سرنوشت خانواده تاثیر می‌گذارد. فیلم «خرس نیست» ساخته جعفر پناهی نیز در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره مراکش به نمایش گذاشته می‌شود.

   

 نمایشگاه گروهی «خیال» که مشتمل بر ۲۲ اثر از شانزده هنرمند با تکنیک دیجیتال رنگی و با دو موضوع مستند اجتماعی و معماری از نقاط مختلف ایران و در ابعاد ۴۰*۳۰ به تصویر در آمده است، از گروه هنری بوبک به سرپرستی مونیکا بختیاری‌فرد به نمایش گذاشته می‌شود.  علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌توانند تا دوم آبان‌ماه از ساعت ۸ تا ۱۶ از این نمایشگاه در نگارخانه کلک خیال دیدن کنند. نگارخانه کلک خیال در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار، طبقه دوم فرهنگسرای اخلاق واقع است.