«شبکه مخفی زنان» در کانون حاشیه

در خلاصه داستان این سریال به قلم محمد رحمانیان و با حضور بازیگرانی همچون لیلا حاتمی، سیامک انصاری، شبنم مقدمی، مهدی هاشمی و... آمده است: «وزارت فرهنگ و هنر در سال ۱۳۱۰ تصمیم به تشکیل کانون بانوان گرفته تا با تشکل‌های مشابه رقابت و سپس آن‌ها را حذف کند. میرزا محمود زنبورکچی، کارمند عالی‌رتبه اداره سجل احوال، دعوت می‌شود تا در کنار دلبرجانِ تاجرباشی مسوولیت انتخاب اعضا و سپس فعالیت کانون را بر عهده بگیرد و ...»

در پی این اتفاق روابط عمومی نماوا، پلتفرم پخش‌کننده این سریال، اعلام کرد: «سریال شبکه مخفی زنان با وجود پیگیری‌های مدیران نماوا با عدم پاسخگویی از سمت ساترا روبه‌رو شد. سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) تا این لحظه هیچ توضیحی مبنی بر دلیل عدم پخش این قسمت ارائه نداده است. لازم به ذکر است تمامی چهارده قسمت پیشین این سریال بعد از ارائه ممیزی‌ها و اصلاحات از سمت ساترا و اعمال آن‌ها روی پلتفرم نماوا بارگذاری شده است. نماوا ضمن عذرخواهی از تمامی مخاطبان محترم این سریال، در تلاش است پاسخ قانع‌کننده‌ای از سوی مسوولان مربوطه دریافت و مشکل پخش این سریال را برطرف کند.»

محمدصادق افراسیابی، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه قسمت جدید از سریال «شبکه مخفی زنان» برای بازبینی توسط ساترا، در موعد مقرر از سوی پلتفرم پخش‌کننده ارسال نشده بود، توضیح داد: «خبر توقیف این سریال نادرست است. تاکید ساترا بر این است که سریال‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق از سوی پلتفرم‌ها، در موعد مقرر پخش شوند.» او  با بیان اینکه ساترا حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان آثار نمایشی را یکی از وظایف خود می‌داند، ابراز امیدواری کرد: «با رفع مشکل یادشده تمام سریال‌ها به‌موقع از پلتفرم‌ها پخش شوند تا در ادامه شاهد چنین مسائلی که باعث ناراحتی مخاطبان می‌شود، نباشیم.»

البته مشکلات سرراه این سریال مسبوق به سابقه است. پیش از این قسمت یازدهم «شبکه مخفی زنان» نیز با مشکل پخش مواجه شده بود. این قسمت که قرار بود ساعت ۱۲ روز جمعه ۱۹ مهر منتشر شود، با تاخیری ۹ساعته توزیع شد. بعد از آن و با پخش قسمت دوازدهم از سوی کارگردان اعلام شد فصل اول این سریال به پایان رسیده و مابقی داستان در فصل دوم ارائه می‌شود.