انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری به بخش رقابتی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سیه‌را راه یافت. این جشنواره از دوم تا چهارم دسامبر ۲۰۲۲ برابر با یازده تا سیزده آذرماه ۱۴۰۱ در شهر سانتاکروز کشور بولیوی برگزار خواهد شد. «لوپتو» که هم‌اکنون در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است، با تکنیک سه‌بعدی و برگرفته از قصه و فضایی کاملا ایرانی، در استودیوی فراسوی ابعاد توسط هنرمندان جوان کرمانی تولید شده است.

 

نمایشگاه عکس و طراحی نقاشی «یوز ایرانی» با آثاری از رامبد دبستانی و وحید خدادادی که شامل ۲۱ اثر از عکس‌های یوزپلنگ‌های ایرانی و نماد طراحی و نقاشی برج‌های معروف ایران روی عکس‌هاست، به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه ۱۳ آذرماه، ساعت ۱۴ افتتاح می‌شود و تا ۱۷ آذرماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۷ آذرماه، از ساعت ۹ تا ۱۶ به فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی یکم (انتهای ساعی دوم) مراجعه کنند.

 

کارگردان نمایش «شراره» اعلام کرد این نمایش از ۱۸ آذر دور دوم اجراهای خود را در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌کند. محمدمهدی خاتمی، کارگردان نمایش «شراره» که تا ۲۳ آبان در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه بود، درباره اینکه آیا اجرای این نمایش ادامه خواهد داشت یا نه، به خبرنگار مهر گفت: ما تا ۲۳ آبان نمایش «شراره» را اجرا کردیم ولی به دلیل شرایط و همچنین بحث ترمیم راهروهای مجموعه تئاتر شهر اجرایمان متوقف شد. قرار است از ۱۸ آذر دور دوم اجراهای «شراره» را آغاز کنیم. وی درباره وضعیت اجرای نمایش در شرایط کنونی جامعه، یادآور شد: متاسفانه شرایط برای اجرای تئاتر فراهم نیست و مخاطب با اطمینان خاطر نمی‌تواند در سالن حضور پیدا کند. خاتمی تاکید کرد: وقتی قرار است نمایش چشمی به گیشه برای تامین بخشی از هزینه‌های خود داشته باشد، در شرایط کنونی این امر میسر نیست. ما در گیشه توفیقی نداشتیم و نتوانستیم در جذب مخاطب موفق باشیم.