وزیر ارشاد خطاب به هنرمندان: امیدواریم متوجه خطاها شده باشید/ آغوش جمهوری اسلامی برای همه باز است

مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۷ مهر) هیات دولت درباره برنامه وزارت ارشاد برای معرفی یک پلتفرم قابل اعتماد برای مردم اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که در کشور افتاد و تصمیماتی که از سوی مراجع امنیتی گرفته شد، معتقدیم سرویس‌های داخلی پلتفرم‌ها و شبکه‌های پیام رسان، باید نیازهای مردم را پاسخ دهند.

وی ادامه داد: در ابتدا باید بتوانیم خدماتی که مردم لازم دارند در اختیارشان قرار دهیم و مهمتر از آن حس اعتماد عمومی را جلب کنیم. این بحث در مراجع مختلف تصمیم‌گیری مطرح است و ما و دوستان که در تامین محتوا مسئولیت داریم نیز موضوع را پیگیری می کنیم.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که موضع وزارت ارشاد در قبال هنرمندانی که برخلاف سیاست‌های جمهوری اسلامی اظهاراتی مطرح و یا تحرکاتی داشته اند و اینکه آیا اجازه فعالیت را خواهند داشت، گفت: در وقایع اخیر تلاش شد جامعه هنری و فرهنگی ما از سوی مخالفین درگیر شوند و بخش عمده اهالی فرهنگ و هنر با هوشیاری عمل کرده و لازم است از آنان تشکر کنم. 

اسماعیلی افزود: جریان رسانه‌ای مسموم و وابسته به سرویس‌های خارجی با هتک حرمت و توهین و فشار سنگین تلاش داشت همه هنرمندان ما و اهالی فرهنگ و هنر را تحت تاثیر قرار داده و آنان را وادار به واکنش کند. البته به همین دلیل برخی در این فضای تندی که شکل گرفت و در این جنگ گسترده رسانه‌ای که دشمن علیه ما تدارک دیده بود، دچار غفلت‌هایی شدند، اما اکثریت قریب به اتفاق همکاران هنرمند ما و رسانه‌ای ها با هوشیاری عمل کرده و از همه آنان تشکر می‌کنیم‌.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه برخی هنرمندان دچار خطا و لغزش شدند، گفت: آغوش جمهوری اسلامی برای همه باز است و امیدواریم متوجه خطاها شده باشند و بتوانند مجددا همراه با آرمان‌ها و اهداف مردم به حرکت سازنده خود ادامه دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان فعالیت برای این دست از هنرمندان وجود دارد یا نه؟، بیان کرد: بله، بنای ما بر رفع مشکل همه همکاران است مگر اینکه کسی خودش جمع‌بندی دیگری داشته باشد اما بنای ما این است که حداکثر مساعدت را نسبت به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه داشته باشیم. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.