به مناسبت انتشار کتاب «فاشیسم ابدی» (مجموعه یادداشت‌های ماندنی و گفت‌وگوهای خواندنی اومبرتو اکو) ترجمه غلامرضا امامی که از سوی خانه فرهنگ و هنر گویا منتشر شده است، سی و پنجمین نشست عصر چهارشنبه‌های بخارا به نقد و بررسی این کتاب اختصاص یافته است. این نشست فردا چهارشنبه سی‌ام شهریور با حضور احسان شریعتی، سعید محبی، غلامرضا امامی و علی دهباشی در محل کتابفروشی فرهنگان فرشته برگزار می‌شود. این نشست ساعت ۱۸ در خانه فرهنگان فرشته به نشانی فرشته، خیابان فیضی (شرق به غرب)، بعد از چناران، پلاک ۵۰ برگزار شده و به صورت مستقیم از اینستاگرام مجله بخارا و کتابفروشی مربوطه پخش می‌شود.

 

نمایش کمدی «لئوناردو داوودنژاد» به نویسندگی محسن میرزاخانی و کارگردانی حسین کشفی اصل اجرای عمومی خود را از روز ۲۷ شهریورماه در سالن انتظامی خانه‌ هنرمندان آغاز کرد. محسن میرزاخانی نمایشنامه‌ این تئاتر کمدی را با الهام از نمایشنامه‌ «هنر» اثر یاسمینا رضا با ترجمه‌ علیرضا کوشک‌جلالی نوشته است.در خلاصه‌ داستان این نمایش آمده است: تقابل و رویارویی سه رفیق بر سر یک تابلوِ نقاشی اثر استاد «لئوناردو داوودنژاد».

 

انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری «فیلیمو» ۱۰ فیلم کوتاه که در دهه ۹۰ در انجمن سینمای جوانان ایران تهیه و تولید شده است، به صورت اشتراکی در دسترس علاقه‌مندان فیلم کوتاه قرار داد. صراحی، جونده، مونولوگ، عروسی مسلم، تکلیف، استخوان، دریازدگی، هستی، سکوت و «دوچرخه‌ها، پدرها، سیگارها» نام این فیلم‌ها هستند.

 

در‌حالی‌که یکی از سامانه‌های بلیت‌فروشی از مدتی پیش اعلام کرده آرمین زارعی که به آرمین ۲afm  معروف است، برای برگزاری اولین کنسرت رسمی خود در ایران آماده می‌شود و بلیت‌فروشی او به زودی انجام خواهد شد، از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده تاکنون هیچ مجوزی برای کنسرت این خواننده صادر نشده است.