خیز سینمای کودک در ایران

این سینمادار در تحلیل دلایل موفقیت «پسر دلفینی» هم گفت: هم از منظر تنوع ژانر و هم کیفیت می‌توان درباره موفقیت این فیلم صحبت کرد؛ اما بحث اصلی این است که شاید الان اشتباه باشد که بلافاصله بعد از «پسر دلفینی» دو فیلم کودک دیگر را هم اکران کنیم و برای باقی ایام سال، دستمان خالی بماند. قبل از این فیلم هم «بازیووو» در حال اکران بود. نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که در یک مقطع زمانی چند فیلم کودک را اکران کنیم و باقی ایام سال اثری در این ژانر نداشته باشیم. به نظر می‌رسد «پسر دلفینی» حداقل تا یک ماه آینده پتانسیل لازم برای فروش را دارد و بهتر است با فاصله زمانی باقی فیلم‌های کودک را اکران کنیم. نباید این‌گونه باشد که تا از ژانر خاصی جواب گرفتیم، هر چه را داریم خرج کنیم و در باقی ایام سال دستمان خالی بماند.سعیدی‌پور درباره واکنش مخاطبان کودک نسبت به این انیمیشن سینمایی هم بیان کرد: آنچه ما شاهد هستیم این است که غالبا این فیلم را در چند نوبت می‌بینند و این‌گونه نیست که یک بار آن را ببینند و دیگر بروند. به‌ویژه که ما سینمایی محلی هستیم و به‌کرات شاهد این صحنه هستیم که مثلا یک خانواده در سه روز متوالی بچه‌هایشان را می‌آورد تا این فیلم را تماشا کنند. هم خانواده‌ها از محتوای فیلم راضی هستند و هم ساختار آن برای کودکان جذاب است. حتی می‌توان گفت این انیمیشن به‌گونه‌ای است که مخاطبان بزرگ‌سال را هم جذب می‌کند و نمی‌توان گفت صرفا برای مخاطب کودک یا نوجوان است. «پسر دلفینی» از آنجایی که از نظر فنی و محتوایی کیفیت بالایی دارد، به‌جز مخاطبان کودک، مخاطبان بزرگسال را هم در سینمای ما به خود جذب کرده است.

این سینمادار درباره تاثیر ناآرامی‌های روزهای اخیر پایتخت بر وضعیت فروش فیلم‌های در حال اکران توضیح داد: قاعدتا این دست اتفاقات و نابسامانی‌هایی که به‌دنبال دارد، بر فروش فیلم‌ها بی‌تاثیر نیست. به‌طور مثال ما در شرایط عادی همواره در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه تا ساعت ۱۲ شب سانس داشتیم اما در این چند روز سقف اکران ما به سانس‌های ساعت ۸ و ۹ شب رسیده است. از آنجایی که پاساژ مجبور به تعطیلی بوده ما هم تعطیل کرده‌ایم.