مقام نخست و قهرمانی فصل سوم «عصر جدید» با ۵میلیون و ۵۶۲هزار و ۴۵۳ رای به علی نظری‌طولابی، نوجوان کوهدشتی، رسید. همچنین با ۴میلیون و ۵۹هزار و ۸۵۴ رای، گروه پهلوانک‌های ایران‌زمین به نایب‌قهرمانی رسیدند. پیمان ابراهیمی هنرمند استندآب کمیک اهل اصفهان نیز با ۳میلیون و ۶۷۷هزار و ۹۱۴ رای مقام سوم را از آن خود کرد.

 

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شنبه اول مرداد مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی، اصغر دادبه، ادیبِ فلسفه‌دان و چهره ماندگار ادبیات عرفانی و فلسفه اسلامی را در تالار شهید مطهری برگزار می‌کند. در این مراسم که از ساعت ۱۷ برگزار می‌شود، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مهدی محقق رئیس هیات‌مدیره انجمن، فتح‌الله مجتبایی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سید محمدکاظم موسوی بجنوردی رئیس مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، نصرالله پورجوادی فیلسوف و استاد بازنشسته دانشگاه تهران، سیروس شمیسا چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی، محمود رضا اسفندیار دانشیار گروه ادیان و عرفان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری و علی مرادخانی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال به ایراد سخن خواهند پرداخت.

 

فیلم «مردن در آب مطهر» به نویسندگی و کارگردانی نوید محمودی در جشنواره فیلم مالزی که پنجمین دوره آن از ۱۹ تیرماه آغاز شده بود تندیس بهترین فیلم این جشنواره را دریافت کرد. مراسم اختتامیه این جشنواره شب گذشته ۲۵ تیرماه برگزار شد و فیلم برادران محمودی نامزدی چهار جایزه در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن نقش اصلی (ندا جبرئیلی)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (متین حیدرنیا) و جایزه بخش امید تازه را به دست آورد. عاشقانه نوید محمودی قصه چند جوان مهاجر افغان را روایت می‌کند که قصد رفتن به اروپا را دارند.

 

سیاوش نورپور از نوازندگان پیشکسوت موسیقی ایرانی و موسیقی محلی کرمانشاهی یکشنبه بیست‌و‌ششم تیر در ۷۳سالگی درگذشت. مرحوم نورپور بعد از انقلاب همکاری خود را با رادیو و تلویزیون کرمانشاه آغاز کرد و در سال ۱۳۵۸ با گروه مرکز حفظ و اشاعه موسیقی کرمانشاه با نظارت مرحوم مسعود زنگنه سرپرستی گروه تنبورنوازان را بر عهده گرفت. شهرام ناظری، سیدجلال‌الدین محمدیان، مرحوم منوچهر طاهرزاده، مرحوم حشمت‌‌اله لرنژاد، حسین البرزی و علی علیئی از جمله خوانندگانی بودند که وی با آنها همکاری داشت.