جولین مور بازیگر آمریکایی به‌عنوان رئیس هیات‌داوران هفتاد و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد و اعضای هیات‌داوران را چهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی چون لیلا حاتمی و کازئو‌ایشی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گورو نویسنده برنده نوبل ادبیات، تشکیل می‌دهند. هفتاد و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز ۳۱آگوست تا ۱۰‌سپتامبر (۹ تا ۱۹ شهریور) برگزار می‌شود.

   

موسیقی آذربایجانی با گروه ارکستر آلنام به‌همراه گروه کر باریش، سوم مرداد ساعت ۲۱:۳۰ به رهبری وحید علی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پور و خوانندگی ودود موذن و مسعود امیرسپهر در تالار وحدت اجرا می‌شود. در این کنسرت، محمدرضا عرفانی سولیست کمانچه و دانیال جورابچی کنسرت‌مایستر هستند و تنظیم قطعات را ذاکر اسداف و جواد آبراهان بر عهده دارند. همچنین رضا نباهت نوازنده ناقارا و فرهاد دلشادی نوازنده ساز کوبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای این اجرا هستند.

   

فیلم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سینمایی «موقعیت مهدی» ساخته هادی حجازی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فر از فردا دوشنبه در تلوبیون به‌صورت آنلاین، اکران می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد با وجود مشکلاتی که برایش پیش‌آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد. این روایت در ۶ پرده تصویر شده است. هادی حجازی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فر، معصومه ربانی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نیا، وحید آقاپور و روح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الله زمانی بازیگران اصلی و ابراهیم امینی به‌همراه هادی حجازی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فر نویسندگان «موقعیت مهدی» هستند.

   

نمایش «آخرین عاشق» به نویسندگی نیل سایمون با ترجمه شهرام زرگر و تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد چیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی (نادر دلشاه) از روز سه‌شنبه ۲۸تیر ۱۴۰۱ در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «بارنی کشمن مرد صاحب رستوران غذاهای دریایی، از یکنواختی زندگی خود خسته شده ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌است و دوست دارد رابطه جدیدی را در زندگی خود تجربه کند، ولی...‌» نادر دلشاه، پروا محزون، سحر اسدی به‌همراه وحیده اکبری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نسب از بازیگران این اثر نمایشی هستند.