چالش قیمت‌ها درکنسرت‌های کیش

 اما مهم‌ترین اتفاق کنسرت‌های حضوری کیش، قیمت بلیت آنهاست. خواننده‌های پاپ در جزیره مرفه‌نشین ایرانی قیمت‌های عجیب و غریبی برای کنسرت‌هایشان طلب کرده‌اند. از ۱۸۰ تا ۳۶۰ هزار تومان برای هر بلیت. همین موضوع باعث شده بسیاری از برگزارکنندگان کنسرت به‌جای برنامه‌ریزی برای بازگشایی سالن‌های موسیقی در دیگر شهرهای کشور و اجرای کنسرت در آنها، به فکر برگزاری کنسرت در کیش باشند زیرا اجرا در این شهر، هم سود بهتری دارد و هم دردسر کمتری. این اتفاق نگرانی بسیاری را میان کارشناسان و فعالان بازار موسیقی پدید آورده است. آنها نگران‌اند که افزایش بهای بلیت کنسرت‌ها، تمایل فزاینده تهیه‌کنندگان به برگزاری کنسرت در کیش و... راه را برای افزایش نجومی قیمت بلیت کنسرت‌ها در سال ۱۴۰۰ در دیگر شهرهای کشور هم باز کند و مصداق همان ضرب‌المثل معروف «راه بنداز و جابنداز» شود. در این صورت اگر کنسرت‌ها در تهران و دیگر شهرها هم بازگشایی شوند، احتمالا باید منتظر افزایش قیمت بسیار قابل‌توجهی در رقم بلیت کنسرت‌ها باشیم. 

  کیش و مات موسیقی‌دوستان

از زمان ممنوعیت برگزاری رویدادهایی با تجمع انسانی و تعطیلی برنامه‌های هنری، کیش میزبان رویدادهای حضوری بوده است. درحال‌حاضر هم دور جدیدی از اجرای خوانندگان پاپ در کیش درحال برگزاری است. براساس اطلاعات منتشرشده در سایت‌های فروش بلیت کنسرت، روز دوشنبه هفدهم و جمعه بیست و یکم خرداد کنسرت مسعود صادقلو، روز سه‌شنبه هجدهم خردادماه کنسرت علیرضا طلیسچی، روز چهارشنبه نوزدهم خردادماه کنسرت آرون افشار و روز پنج‌شنبه بیستم خردادماه کنسرت بهنام بانی در سالن روباز مجموعه خلیج‌فارس جزیره کیش با حضور مخاطبان برگزار می‌شود. حداقل قیمت بلیت این کنسرت‌ها ۱۸۰ هزار تومان و حداکثر قیمت ۳۶۰ هزار تومان است.علاقه به برگزاری کنسرت در جزیره کیش از آنجا ناشی شده که این جزیره به عنوان منطقه آزاد معرفی شده و از همین سو نظارتی روی قیمت بلیت کنسرت‌ها صورت نمی‌گیرد. این درحالی است که اگر اجازه برگزاری کنسرت در پایتخت و دیگر شهرهای ایران از طرف ستاد کرونا داده شود، باتوجه به قیمت معمول بلیت و استفاده از نصف ظرفیت سالن‌های اجرا، سود زیادی را نصیب تهیه‌کنندگان نمی‌کند. همین موضوع سبب شده تهیه‌کنندگان موسیقی بیش از اینکه اجرای کنسرت در تهران را مطالبه کنند؛ خواهان اجرا در جزیره کیش باشند.

حال این نگرانی وجود دارد که افزایش قیمت بلیت کنسرت در جزیره کیش و استقبال نسبی مخاطبان از این اجراها، عاملی برای افزایش قیمت بلیت کنسرت در تهران و دیگر شهرها بعد از کسب اجازه برای برگزاری کنسرت باشد. این اتفاق موجب هر چه کوچک‌تر شدن حلقه مخاطبان کنسرت‌ها می‌شود. به طوری که از این پس تنها طبقات مرفه جامعه می‌توانند از عهده خریدن بلیت این اجراها بربیایند.