یک نقاشی ایرانی در موزه CICA کرهجنوبی
این نقاش ایرانی در توضیح اثرش گفت: سایهها همواره تصویری دو بعدی و تقریبا تکرنگ از پدیدههای سه بعدی جهان رنگارنگ ما هستند. همین امر محور اصلی آثارم است؛ سایهها، تصاویر تخت حاصل از تاثیر نور بر افراد و اشیا درراستای روایتی پارهپاره از جهانی که در آن زندگی میکنیم. من با واژگون نشان دادن اصول بدیهی ادغام شده درک و احساس، فضای جدیدی را ایجاد میکنم که در آن در پشت صحنه زندگی، احساسات و اصوات ناخودآگاه نقش اصلی را به عهده میگیرند و خودشان و درون غیرقابل نفوذشان به شکل چیزهای مختلف درمیآیند.
او افزود: ماهیت ترکیبی سایه، بهعنوان عنصری ضروری و غیرقابل اجتناب، اما ناسازگار و وهمانگیز، به ابزاری قدرتمند برای رسیدن به دانشی مبهم و معوج تبدیل میشود که به جای آشکار کردن چیزها با پاره کردن پرده فرضی توهم، سایههای آنها رها میکند و خودشان را به همراه اسرار و فحوای آنها، کامل و بیعیب و نقص در امان نگه میدارد.
علیزاده گفت: تاکید بر تختنمایی در این آثار همسو با واقعیت مادی نقاشی است؛ تصویری از جهان خاکستری سایهها.