مهران مدیری، بازیگر و کارگردان ۲۸ مرداد کنسرتی را در تالار رویال هتل اسپیناس پالاس برگزار می‌کند. مهران مدیری که سال ۱۳۷۹ آلبوم «از روی سادگی» را با همراهی زنده‌یاد بابک بیات و فردین خلعتبری منتشر کرده بود، تابستان سال گذشته مجموعه کنسرت‌هایی را با حضور سامان احتشامی برگزار کرد.

نمایش «اَتِینا» به نویسندگیِ رسول کاهانی و کارگردانی حسین دِیردار از چهارشنبه ۹ مرداد در خانه ‌نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود. در این نمایش داییِ خانواده‌ای متوسط، بابت هزینه‌های مراسم عروسی، چک کشیده و دلخوش به پول‌های کیسه شادباش است اما در یک غافلگیری این کیسه گم شده و همه برای یافتن آن به تکاپو می‌افتند. کامران تفتی، لعیا زنگنه و... بازیگران اتینا هستند. این نمایش هر شب ساعت ۲۱ در خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود.

سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از دیروز در تالار رودکی تهران آغاز شده و به مدت یک ماه تا پنجم شهریور ماه ادامه خواهد داشت. در این جشنواره بیش از ۷۰۰ برنامه در بخش‌های «موسیقی نواحی»، «موسیقی دستگاهی» و «موسیقی مقامی» اجرا می‌شود.

هشتمین دوره فستیوال «دسترسی محدود» این هفته در چند نقطه از شهر تهران در زمینه ویدئو، فیلم کوتاه، انیمیشن و آثار شنیداری از امروز برگزار می‌شود و تا ۱۱ مرداد ادامه خواهد داشت.این فستیوال «دسترسی محدود» با همکاری پروژه‌های آران، مدرسه‌ هنر و ادبیات بیدار، پروژه‌های نیومدیا، پلت‌فرم ۳، استودیو مارکف و موسسه‌ فرهنگی تیرافکن برگزار می‌شود و این ۶ مکان به‌طور موازی میزبان اجراهای صوتی-تصویری، نشست‌ها، کارگاه‌ها و استودیو ویزیت‌ها هستند.