وعده‌‌های سرخرمن کلاه‌قرمزی

هفته‌های آخر سال بود که مرتضی میرباقری معاون سیما در نشست رسانه‌ای اعلام برنامه‌های نوروزی خبر از پخش قطعی مجموعه «کلاه قرمزی» در نوروز ۹۸ داد و اولین بار این خبر را رسانه‌ای کرد. خبری که از سوی بالاترین مقام معاونت سیما مطرح می‌شد و به همین دلیل اطمینان خبرنگاران و اصحاب رسانه از نبود فرصت کافی برای ضبط و تولید این مجموعه عروسکی هم در آن مقطع نتوانست خللی در صحت و سقم آن وارد کند. این‌گونه بود که «کلاه‌قرمزی» در میان فهرست برنامه‌های نوروز ۹۸ در رسانه‌ها جای گرفت. اما این مجموعه نه‌تنها در نوروز پخش نشد بلکه عوامل حتی وارد فرآیند تولید نیز نشدند! ایام نوروز ۹۸ با بازپخش گلچینی از قسمت‌های قدیمی «کلاه قرمزی» از شبکه دو سپری شد و نه فقط در تعطیلات که تاکنون که نزدیک به دو ماه از آغاز سال می‌گذرد هم خبری از پخش و حتی تولید و ضبط این مجموعه در سال جدید نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر طبق شنیده‌های غیررسمی درباره فعالیت پراکنده عوامل در پروژه‌های مختلف، هنوز هم مشخص نیست که چه زمانی تولید فصل جدید «کلاه قرمزی» کلید خواهد خورد. رسمی‌ترین مقامی که می‌توانست درباره سرانجام این وعده بر زمین‌مانده معاون سیما برای سال جدید توضیح بدهد، مدیر شبکه دو بود. محمدرضا جعفری‌جلوه مدیر شبکه دو سیما درباره شروع به کار تیم «کلاه قرمزی» برای تولید فصل جدید این مجموعه در پاسخی کوتاه عنوان کرد: «ان‌شاءالله مراحل برنامه‌ریزی، پیش‌تولید و تولید پیش می‌رود.»  وی درباره اینکه چه زمانی شاهد پخش سری جدید «کلاه قرمزی» جدید خواهیم بود هم بیان کرد: «تولید این مجموعه به معنای مرسوم هنوز آغاز نشده اما درصدد آماده‌سازی شرایط برای شروع کار هستیم.»

البته تعویق در پخش کلاه قرمزی مسبوق به سابقه است؛ مجموعه تلویزیونی کلاه قرمزی با اینکه از سال ۸۸ از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نوروزی شبکه دو سیما بود، اما در این بین به دلایلی در برخی از سال‌ها روانه آنتن نوروزی نشد که اتفاقا پخش نشدن این مجموعه تلویزیونی در نوروز سال ۹۶ حواشی بسیاری را به همراه داشت که مهم‌ترین آنها اختلاف بین مدیران شبکه و تهیه‌کننده این مجموعه بود. اختلاف بر سر دستمزد ساخت این مجموعه مهم‌ترین دلیل تلویزیونی‌ها برای کنار نیامدن با تولید کلاه‌قرمزی بود؛ ماجراهایی که سرانجام به پخش آن در نوروز ۹۷ منجر شد.