حواشی پوستر یک نمایشگاه با تصویر خواننده لس‌آنجلسی

به گزارش «ایلنا»، رحیمی درباره حضور پرتره‌‌ای این خواننده در این نمایشگاه گفت: یکی از کارهای بزرگ این مجموعه، اثری است که «ابی» نام دارد. ابی را درحالی‌که دورش را هاله‌ سیاهی فراگرفته، کار کردم و خواستم فاصله‌ بین ما و آدم دیگری را که مشغول کار فرهنگی است، نشان دهم. خواننده‌ای که در ایران نماند و مجبور به ترکِ ایران شد. این آدم در ذهن ما حضور دارد؛ ولی فاصله‌ای هم بین ماست که باعث می‌شود این ارتباط مستقیم نباشد. وی درباره کاراکترهایی که در این نمایشگاه از آنها بهره برده است، گفت: به جز «ابی»، صادق هدایت نیز از دیگر سوژه‌های این نمایشگاه است. همچنین فیگورهایی مثل دلقک‌ها در این میان هستند که همه نمایانگر یک وضعیت فرهنگی‌اند. اسم نمایشگاه هم در این راستا هوشمندانه انتخاب شده، تا معنیِ ایهام‌داری از آن منظور شود.

در کار دیگری از داستان «مرشد و مارگریتا» الهام گرفته‌ام. در یکسری از کارها نیز از داستان‌های «هزار و یک‌شب» ملهم بوده‌ام. رحیمی درباره عنوانی که برای نمایشگاهش «در غیاب ابراهیم» انتخاب کرده، توضیح داد: «در غیاب ابراهیم» درمورد یک وضعیت است. این عنوان می‌تواند آدمی را به ذهن متبادر کند که از ایران مهاجرت کرده، یا وضعیتی را تداعی کند که ما الان در آن به سر می‌بریم. این هنرمند در پاسخ به این سوال که آیا ارشاد با حضور تصویر این خواننده لس‌آنجلسی در این نمایشگاه مخالفت نکرده است، گفت: نمایشگاهِ من در نقد فرهنگ پاپ است. من آن فرهنگ را ستایش نکرده‌ام و چندان علاقه‌مند به فرهنگ پاپ و عامه‌پسند نیستم. کار من یک‌جور نقد به فرهنگ پاپ است. به همین خاطر دلیلی برای ممانعت ارشاد وجود نداشته. این نمایشگاه، در نقدِ فاصله‌ای است که بین ما و هنرمندان مهاجر وجود دارد.