به گزارش «ایرنا»، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق ایران درباره تابستان امسال گفت: موفق شدیم چهار رکورد تاریخی ثبت کنیم که تحقق ۹۸‌درصدی آمادگی کل نیروگاه‌‌‌ها یکی از مهم‌ترین این رکوردها برای تابستان امسال بود.

عبدالرسول پیشاهنگ ادامه داد: تابستان امسال ۹۴‌هزار مگاوات برنامه تعمیراتی انجام شد و برای نخستین‌‌‌بار یک واحد نیروگاهی جدید ۸ماهه وارد مدار شد. زمان معمول راه‌‌‌اندازی نیروگاه ۳۶ تا ۴۰ ماه است که راه‌‌‌اندازی در ۸ ماه شاهکار متخصصان داخلی است.

وی گفت: رکورد دیگر ما اضافه‌‌‌شدن ۴‌هزار و ۴۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور بوده و علاوه ‌‌‌بر آن ۱۰‌هزار و ۳۵ مگاوات واحدهای جدید را ارتقا دادیم در نتیجه ۵‌هزار و ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شد که با تولید پراکنده و تجدیدپذیر به ۶‌هزار مگاوات رسید.

با تلاش‌‌‌های صورت‌‌‌گرفته تلخی خاموشی‌‌‌های تابستان ۱۴۰۰ به شیرینی تابستانی بدون خاموشی در امسال تبدیل شد.

امسال نیز وزارت نیرو مصمم شده تا تابستان بدون خاموشی را برای تابستان ۱۴۰۲ رقم بزند و بر همین اساس برنامه افزایش ظرفیت تولید برق کشور را آغاز کرده است.

بر اساس این برنامه مقرر است تا پیک تابستان سال آینده ۷‌هزار و ۸۸۹ مگاوات به ظرفیت تولید برق از روش‌های مختلف افزوده شود.

نیروگاه‌‌‌های حرارتی در این میان وظیفه افزایش ۳‌هزار و ۲۶ مگاوات ظرفیت خود را برعهده گرفته‌‌‌اند که تا تابستان به سرانجام برسد.