به گزارش پاون، محمد جوانبخت با تاکید بر ظرفیت‌های بخش آب بودجه ۱۴۰۱ برای تکمیل و بهره‎‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام، تصریح کرد: هم‌اکنون بالغ بر ‌هزار میلیارد تومان طرح‌ نیمه‌تمام در بخش آب وزارت نیرو وجود دارد که بودجه موجود تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها را سخت کرده است.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار جزو سیاست‌های وزارت نیرو در طول سال‌جاری خواهد بود، اظهار کرد: بخش قابل‌توجهی از این طرح‌ها را طبق برنامه‌ریزی امسال و سال آینده تکمیل خواهیم کرد و به بهره‌برداری خواهیم رساند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا همچنین با اشاره به آبرسانی به ۱۰‌هزار روستا در قالب جهاد آبرسانی، افزود: وزارت نیرو در همین راستا طرح آبرسانی به ۷‌هزار روستا را با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به امضا رسانده است و انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه حل مشکل تنش آبی شهرها نیز از جمله برنامه‌های جدی وزارت نیروست، عنوان کرد: برای آبرسانی به شهرها ظرفیت خوبی در بودجه امسال پیش‌بینی شده که جزو اولویت‌های ماست. جوانبخت تامین آب شرب را جزو خطوط قرمز وزارت نیرو دانست و گفت: وزارت نیرو در این راستا گام‌های موثری برداشته است که در آینده شاهد به ثمر نشستن آنها خواهیم بود.

وی افزود: متاسفانه مشکل کمبود و بحران آب تا چندسال اخیر تبدیل به باور نشده بود و در حال حاضر این مشکل به چالش اساسی کشور تبدیل شده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، اصلاح ساختار و رویکرد مدیریتی را از دیگر سیاست‌های وزارت نیرو در دولت جدید عنوان کرد و گفت: مدیریت پیوسته حوضه‌های آبریز برای برون‌رفت از بخش قابل‌توجهی از مشکلات در همین راستا عملیاتی شده است.

جوانبخت با اشاره به کاهش ۲۰درصدی بارش‌ها در شهرستان‌های شمالی استان اردبیل در سال آبی جاری، گفت: برای جبران این کاستی‌ها ناچاریم برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی و مدیریت مصرف آب و رعایت الگوی کشت را مدنظر قرار دهیم.