در این راستا مظفر علیخانی، معاون استان‌‌‌ها و تشکل‌های اتاق ایران، صاحبان اصلی اتاق ایران را فعالان اقتصادی، اعضای اتاق‌‌‌های استانی، اتاق‌‌‌های مشترک و تشکل‌ها عنوان کرد که هویت اصلی اتاق ایران را می‌‌‌سازند. به اعتقاد وی، اتاق ایران خانه فعالان اقتصادی و پل ارتباطی بین آنها با حاکمیت، افکار عمومی، سایر بخش‌‌‌های اقتصادی و سایر کشورهاست.معاون استان‌‌‌ها و تشکل‌های اتاق ایران افزود: اتاق ایران با هر تعریفی از منافع قانونی و مشروع اعضای خود که متضمن منافع ملی باشد، حمایت می‌کند. از سویی طبق قانون، جایگاه مشورتی دارد و در این راستا انتظار می‌رود در مقام مشاوره، نکات فنی و تخصصی خود را به عنوان مشاوری امین، مشفق و دلسوز ارائه دهد.

علیخانی استفاده موثر از ظرفیت‌‌‌هایی که در اختیار اتاق ایران برای ارائه مشاوره‌‌‌های کارآمد وجود دارد را ضروری خواند و تاکید کرد: از جمله ظرفیت‌‌‌هایی که اتاق ایران می‌تواند از آنها استفاده کند، اعضای اتاق‌‌‌های استانی، تشکل‌ها و اتاق‌‌‌های مشترک هستند. در این بین کمیسیون‌‌‌های تخصصی نیز به عنوان اتاق فکر فعال بوده و در کنار مرکز پژوهش‌‌‌های اتاق ایران که محل مطالعات پژوهشی و استفاده از تجربیات بین‌المللی است، قرار دارد.  معاون استان‌‌‌ها و تشکل‌های اتاق ایران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مسوولیت اجتماعی که همواره بخش غالب آن بر دوش بازاریان، پیشه‌‌‌وران، صنعت‌‌‌گران و فعالان اقتصادی بوده است، اشاره کرد.  علیخانی همچنین درباره توسعه فعالیت‌‌‌های تشکلی در کشور و ضرورت افزایش سطح عضویت‌‌‌ها صحبت کرد و از تشکل‌ها خواست همواره با همین رویکرد حرکت کنند.

به اعتقاد وی لازم است هر تشکلی در تعامل و رفتار با همه ذی‌نفعان خود جلو برود و در این راستا آموزش‌‌‌های تشکلی و مدیریتی را در دستورکار خود قرار دهد.

معاون استان‌‌‌ها و تشکل‌های اتاق ایران برگزاری همایش افق صنعت کفش را نیز اقدامی موثر خواند و به طور کلی سخن گفتن با ذی‌نفعان، افکار عمومی و مسوولان دولتی و تصمیم‌‌‌ساز را در مناسبت‌‌‌های مختلف، اقدامی مفید و ضروری توصیف کرد.

وی تاکید جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران درباره تبدیل کشور به هاب منطقه در حوزه کفش را برنامه‌‌‌ای قابل اجرا دانست و تاکید کرد: شاید به دلیل محدودیت‌ها، نامساعد بودن محیط کسب و کار، پیچیدگی‌‌‌های محیط قانونی، وجود رویه‌‌‌های غیر‌ضرور، مدیریت سلیقه‌‌‌ای، نبود شفافیت‌‌‌ و... رسیدن به این هدف سخت باشد اما غیرممکن نیست. با همگرایی و برنامه‌‌‌ریزی می‌توان به این هدف رسید.