وی با بیان اینکه موتور محرک انقلاب صنعتی طرح ملی تاپ توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار خواهد بود، افزود: اجرایی کردن این طرح خاص سازمان صمت نیست و بخش‌های دانشگاهی و اقتصادی را نیز شامل می‌شود و هدف عمده آن این است که تولید خود را با کمک دانشگاه‌ها دانش‌بنیان کنیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صمت ادامه داد: اجرایی کردن این طرح نه تنها در بخش اقتصادی و تولید تاثیرگذار است بلکه در بخش اجتماعی نیز موثر است و می‌تواند در ایجاد اشتغال بیشتر و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد. قبادیان اجرای طرح تاپ را در بخش عرضه و تقاضای اقتصادی موثر دانست و یادآور شد: در بخش تقاضا با همکاری دانشگاه و صنعت، نیازهای این بخش برآورده می‌شود و این راهکار مناسبی برای تقویت پیوند صنعت و دانشگاه در کنار اشتغال‌آفرینی است.

وی با بیان اینکه نتیجه پیوند دانشگاه و صنعت در طرح تاپ، ایجاد واحدهای کوچک نظام‌مند در داخل واحدهای تولیدی با بهره‌گیری از جوانان دانشگاهی است، گفت: در این مسیر حضور استادان دانشگاهی باعث تولید کالای با کیفیت و دانش‌بنیان می‌شود. معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تمام بنگاه‌های صنعتی و اصناف باید در سامانه این طرح ثبت‌نام کنند و بعد از این گروه دانشجویان و سربازان باید در این سامانه ثبت‌نام کنند. قبادیان با اشاره به اینکه این طرح می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در حوزه تولید و اقتصاد کشور باشد افزود: تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی باید این طرح را در اولویت برنامه کاری خود قرار دهند و از این فرصت به درستی استفاده کنند.

وی با اشاره به طرح سرباز تاپ نیز گفت: در این طرح دانشجویان به عنوان پایان‌نامه تحصیلی، حل مشکل یا رفع نیازی از جامعه را در بخش‌های تولیدی و در قالب طرح‌های دانش‌بنیان یک کالا در واحد صنعتی دنبال می‌کنند و با راه‌اندازی واحدهای تغییر و توسعه در همان جا مشغول به‌کار می‌شوند.