دراین خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی رازی شهرضا در استان اصفهان با اشاره به مشکلاتی که ‌بنگاه‌های تولیدی با آن روبه‌رو هستند، عنوان کرد: باید واحدهای تولیدی مشکل‌دار را به چرخه تولید بازگردانیم، به همین منظور مسائل و مشکلات قابل حل صنایع و واحدهای تولیدی کشور را به‌طور جدی پیگیری می‌کنیم و از هر طریق ممکن از جمله اعطای تسهیلات، استمهال، تامین نقدینگی و تامین مواد اولیه درصدد رفع مشکلات آنها هستیم. به گفته رضا رحمانی، برخی از واحدهای تولیدی با مسائلی فراتر از این موارد درگیرند و به نوسازی فناوری و خطوط تولید، پیداکردن بازار و رفع مشکلات سهامداری نیاز دارند.

ضرورت تصویب لایحه تخصیص درصدی از درآمد مالیاتی به تامین زیر ساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، تفویض اختیارات به استان‌ها بدون اعمال محدودیت و حمایت از اصناف و کسبه خرد از دیگر برنامه‌هایی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است که باید در راستای حمایت از ‌بنگاه‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار گیرد.

رحمانی در ادامه با اشاره به اینکه حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال از ضروریات است خواستار آن شد تا مجلس شورای اسلامی تخصیص درصدی از مالیات اخذ شده توسط شهرک‌های صنعتی برای کمک به زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی را پیگیری و تصویب کند. تفویض اختیارات لازم و قانونی به استان‌ها از دیگر مواردی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت به آن اشاره کرد و در این خصوص افزود: تاکنون تمام تلاش خود را برای تفویض اختیارات به استان‌ها انجام داده‌ایم و در حال حاضر نیز هر اختیاری نیاز باشد به این استان خواهیم داد، استان‌ها هم اختیارات لازم و مورد نیاز را به شهرستان‌ها بدهند.

رحمانی افزود: برای تفویض اختیارات لازم و قانونی به خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی با قبول مسوولیت و جوابگویی از سوی آنها آمادگی دارم. سیستمی شدن استعلامات و مجوزها از دیگر مواردی است که وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت به آن اشاره کرد و افزود: با تکمیل سامانه‌های الکترونیکی وزارت صمت سیستمی شدن استعلامات و مجوزهای مورد نیاز واحدها و طرح‌های تولیدی و صنعتی و معدنی برای تسهیل امور و کاهش زمان رسیدگی در دستور کار است. به گفته رحمانی، برای ورود سرمایه‌گذاران و فعالیت آنها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور و ارائه تسهیلات و حمایت‌ها و فرصت‌های لازم به آنها آمادگی کامل داریم و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران پیگیر این موضوعات است.  به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر ۱۲۰۰ واحد تولیدی کشور برای پرداخت حقوق کارگران خود با مشکل مواجهند که مشکل آنها در ستاد تسهیل، استانداری‌ها و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است. رحمانی همچنین با اشاره به وظایف وزارت تحت امر خود در راستای رفع آلودگی هوا اظهار کرد: تکلیف خود می‌دانیم که در حوزه صنعت کشور، از عوامل آلوده‌کننده هوا کم کنیم. وی ادامه داد: امسال بخشی از خودروهای قدیمی از رده خارج و خودروهای جدید، کم‌مصرف و غیرآلاینده جایگزین آنها می‌شود.