رئیس‌جمهوری با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زیاد تبریز در تولید کفش و چرم عنوان کرد: تبریز می‌تواند تامین‌کننده بخش اعظمی از کفش ایران باشد و حتی نسبت به صادرات این محصول نیز فعال‌تر از گذشته باشد. به گفته روحانی، هرچند از تبریز به عنوان شهر شیرینی و شکلات یاد می‌شود، اما تبریز مرکز کفش و فرش و شعر و ادب و مرکز همه چیز است.

در این خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به ظرفیت‌های ویژه آذربایجان شرقی در حوزه کفش گفت: ۴۵ درصد از کفش کشور در این استان تولید می‌شود. رضا رحمانی با بیان اینکه شهرک تخصصی کفش تبریز توسط بخش خصوصی و با ۱۲۰ کارگاه تولیدی برای اولین بار راه‌اندازی خواهد شد، افزود: شهرک فناوری کفش تبریز مکان‌یابی شده و اولین آزمایشگاه تخصصی کفش تبریز اجرایی می‌شود. رحمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افتتاح طر‌ح‌های صنعتی و معدنی در استان گفت: با افتتاح طرح تولید شیشه و بطری شیشه‌ای آذرمهر هریس، ۲۰ هزار تن به ظرفیت ظروف شیشه‌ای کشور اضافه خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر علاقه سرمایه‌گذاران به ورود به حوزه تولید، بیان کرد: در ۴ ماه اول امسال صدور پروانه بهره‌برداری در آذربایجان شرقی بیش از ۵۰درصد افزایش داشته است‌ که نشانگر شکست تحریم‌ها و علاقه مردم به تولید است. وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه امروز ۹۷ طرح تولیدی در بخش‌های مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با افتتاح طرح تولید انواع کفش و البسه نظامی و مردانه در زندان که امروز افتتاح می‌شود، ۵۰۰ نفر مشغول به کار و ۲۹۰ هزار جفت کفش در این طرح تولید می‌شود.