وی با اشاره به زحماتی که در شهرک‌‌های صنعتی کشیده شده است، افزود: ما برای تامین زیرساخت تعهد داشته و داریم و آب و برق و گاز این شهرک‌‌ها را تامین کردیم. برخی از این زیرساخت‌‌ها باید تا در کارخانه‌‌ها بیاید ولی نبود برق و دیگر مشکلات به مباحث تخصصی ارتباط دارد. به گفته خوش‌‌سیرت زیرساخت‌‌های لازم در شهرک‌‌ها تامین شده و سرمایه‌گذاران نیز در آن مشغول به کار هستند. در بسیاری شهرهای کوچک، شهرک‌‌های صنعتی ایجاد و مورد استقبال واقع شده است و حتی برای واگذاری زمین به صاحبان صنعت با کمبودمواجه هستیم. این کارشناس در خصوص ارتباطات بین‌المللی شهرک‌‌های صنعتی ایران با سایر کشورها اظهار کرد: در اینجا باید دید آیا روابط واحدهای صنعتی در حوزه واردات و صادرات مطرح است یا بحثی کلی از سوی دولت و وزارت مدنظر است. بسیاری از تولیدات ما در شهرک‌‌های صنعتی وارد چرخه صادراتی شده و به سایر کشورها صادر می‌شود.

خوش‌‌سیرت خاطرنشان کرد: بسیاری شهرک‌‌های صنعتی ما در استان تهران و سایر استان‌‌ها برای سرمایه‌گذاران خارجی جاذبه داشته و مورد استقبال واقع شده است. برخی مناطق دارای زون‌‌های مختلف هستند و سرمایه‌گذاران از آن استقبال کردند. به‌‌عنوان‌‌ مثال در آذربایجان شرقی دارای شهرک صنعتی خارجی هستیم و سرمایه‌گذاران هم در آن حضور پیدا کردند و روابط صنعت‌گران با بسیاری از تولیدکنندگان برقرار است. خوش‌‌سیرت در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌‌وگو تاکید کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانستند پول خود را در جای دیگری سرمایه‌گذاری کنند؛ ولی ثروت خود را در خاک ایران صرف کردند. بسیاری بازدیدکننده‌‌های خارجی هم ایران را دارای جایگاهی مهم در حوزه صنعتی در دنیا می‌‌دانند.

وی درباره جاذبه سرمایه‌گذاری خارجی گفت: درپی جنگ روسیه و اوکراین ظرفیت عظیمی برای صنعت ایران پدید آمده است. روسیه بازاری ۱۵۰ میلیونی و بیش از ۳۶۶ میلیارد دلار واردات دارد و جمهوری اسلامی باید سهم خود را از این واردات پیدا کند. روسیه به‌‌‌‌رغم اینکه تولیدکننده‌‌ای قوی است، بیست و دومین واردکننده است و در بسیاری موارد خاصه در حوزه کشاورزی یا پتروشیمی واردکننده است و ایران ظرفیت عظیمی در شهرک‌‌های صنعتی دارد و باید از این بازار استفاده کند.

خوش‌‌سیرت با اعلام اینکه در حوزه کشاورزی و بسیاری صنایع سهمی کمتر از یک‌درصد در بازار روسیه داریم، تصریح کرد: در کشاورزی، پتروشیمی، سنگ، خشکبار و... باید سهم خود را پیدا کنیم. وی با اشاره به اینکه ایران ظرفیت‌‌های عظیمی در صنعت غذایی از جمله آبمیوه دارد، افزود: حجم واردات روسیه یک و یک‌‌دهم میلیارد دلار در صنعت آبمیوه است؛ ولی ایران کمتر از یک‌درصد سهم دارد. در روسیه ۵ شرکت برند کار می‌‌کردند در حالی که ایران منابع بسیاری دارد و امروز صرفا یک برند به واسطه تحریم‌‌ها در روسیه فعال بوده و این تحریم‌‌ها به نفع ایران است. خوش‌‌سیرت ادامه داد: اگر ایران استفاده لازم را از این فرصت‌‌ها نبرد، کشورهای دیگر مثل ترکیه این بازار را از آن خود خواهند کرد. وی افزود: سرمایه‌گذاران بسیاری در شهرک‌‌های صنعتی ما فعال هستند؛ چون زیرساخت‌‌های لازم را برای جذب سرمایه خارجی در شهرک‌‌های صنعتی دارا هستیم. خوش‌‌سیرت درباره جذب سرمایه از روسیه گفت: باتوجه‌‌ به تحریم‌‌ها علیه روسیه، می‌توان از بازار این کشور استفاده کرد؛ چون ظرفیت‌‌های تولیدی بسیاری هم در داخل داریم.