«باریستا»ی سحرچین به بازار آمد

راه‌‌‌اندازی برند باریستا و سه محصول جدید قهوه

اسماعیل شاه‌‌‌طهماسبی -مدیرعامل سحرچین سلامت- با اشاره به راه‌‌‌اندازی برند جدید «باریستا» و سه محصول قهوه این شرکت گفت: مجموعه سحرچین امروز این برنامه را دارد که از برند جدید و سه محصول خود رونمایی کند و این یک اتفاق خاص برای مجموعه است. ما برای تولید محصول قهوه خود، فرآیند یک سال‌‌‌ونیمه را طی کردیم که اکنون به مرحله راه‌‌‌اندازی رسیده است. او‌‌‌ با ذکر تاریخچه‌‌‌ای از مجموعه سحرچین سلامت توضیح داد: سحرچین سلامت با برند ایکس‌‌‌ایکس‌‌‌ال وارد بازار شده و پس از آن به‌‌‌دلیل محدودیت‌‌‌های واردات، به یک برند ایرانی ‌‌‌با فرمولاسیون آلمانی تبدیل شد و برند تی‌‌‌ان‌‌‌تی و نوشیدنی‌‌‌های انرژی‌‌‌زا را به بازار عرضه کرد؛ این محصول در این سال‌‌‌ها از نظر حجم بازار و حجم فروش موفق عمل کرده است.

مدیرعامل سحرچین سلامت با اشاره به روند تصمیم‌‌‌گیری برای حرکت به سمت محصولات جدید بیان کرد: روند اجتماعی نوشیدنی‌‌‌ در سال‌‌‌های گذشته به سمت نوشیدنی‌‌‌‌‌‌های فوری رفته است. از طرف دیگر نوشیدنی‌‌‌های گرم از جمله قهوه روند خاصی را طی کرده است. میانگین مصرف قهوه بین ایرانیان ۴۰۰ گرم است، در حالی که این عدد‌‌‌ در آمریکا ۴ کیلوگرم و همچنین این بازار رشد مرکب ۱۱درصدی را تا ۲۰۳۰ خواهد داشت. در‌‌‌حالی‌‌‌که در‌‌‌ نوشیدنی‌‌‌های انرژی‌‌‌زا این ضریب بین ۳.۵تا ۴.۵است و این نشان‌‌‌دهنده حجم ظرفیت محصول قهوه است. شاه‌‌‌طهماسبی ادامه داد: با توجه به این روندها ما به‌‌‌دنبال محصول قهوه فوری رفتیم و برای اینکه چه نوع محصولی انتخاب کنیم و چطور آن را طراحی کنیم، مسیری تخصصی طی شده که برای آن از چند معیار استفاده شده است. 

او با بیان اینکه برای‌‌‌ طعم و طرح محصولات از بررسی میدانی استفاده شده است، گفت: اسپرسو فوری باریستا کاملا با اصل پودر قهوه طراحی شده و ما سعی کردیم بهترین کیفیت را رعایت کنیم. نگاه ما در سحرچین حفظ حداکثر کیفیت است. برنامه داریم که هم در رشد خودمان را پرورش دهیم و هم از بازار درصد بیشتری بگیریم. چشم‌‌‌انداز ما این است که جزو پنج تولیدکننده قهوه در ایران باشیم و در‌‌‌ این مسیر از متخصصان زیادی استفاده کردیم.

روی آوردن مردم از چای به قهوه

در ادامه حسن سیرانی،عضو هیات‌‌‌مدیره سحرچین سلامت نیز با اشاره به روند طی‌‌‌شده بیان کرد: اگر ۳۰ سال پیش برای پذیرایی از چای استفاده می‌‌‌شد، امروز قهوه برای پذیرایی مورد استفاده قرار می‌‌‌گیرد. سلیقه‌‌‌های افراد امروز از موسیقی، انیمیشن و نوشیدنی تغییر کرده و این ناشی از سیطره و حضور نسل زد است.‌‌‌نسل دنیای مجازی امروز خود را در رده بالای جامعه قرار داده و این نسل به‌‌‌طور جدی وارد بازار شده است. او با بیان اینکه در‌‌‌ حال حاضر در‌‌‌ اینستاگرام ۷۵۰ هزار کسب‌‌‌وکار وجود دارد، گفت: اگر ۱۰ درصد از این کسب‌‌‌وکارها هم باقی بمانند، ما ۷۵ هزار برند جدید خواهیم داشت که بازار را در اختیار می‌‌‌گیرند. بنابراین اگر می‌خواهیم در این بازار کار کنیم باید آنها را جدی بگیریم.

برندهای ایرانی در خلأ واردات

همچنین حسام ربیعی -رئیس انجمن قهوه ایران- در ادامه این مراسم با بیان اینکه در ۶ سال گذشته مصرف قهوه تقریبا شش برابر شده است، گفت: در سال‌‌‌های گذشته با توجه‌‌‌ به محدودیت‌‌‌های واردات در کشور برندهای ایرانی شروع به فعالیت کردند و از این رو نیاز به برندهای جدید حس شده است. او خاطرنشان کرد: برند‌‌‌ تی‌‌‌ان‌‌‌تی و سحرچین نشان دادند که کیفیت‌‌‌محور عمل می‌‌‌کنند. آنها عجله‌‌‌ای برای ورود محصول به بازار ندارند و کیفیت را فدای تولید نمی‌‌‌کنند. به همین دلیل هم فرآیند تولید محصولات قهوه نزدیک به دو سال طول کشیده که به محصول امروز برسند. آنها در این مدت در حال مطالعه و رصد بازار بودند و امروز به محصول جدید رسیدند. رئیس انجمن قهوه ایران با بیان اینکه مصرف قهوه فوری در ایران رو به افزایش است افزود: با افزایش مصرف قهوه، کیفیت هم برای مصرف‌‌‌کنندگان مهم شده و فضای رقابتی را برای برندهای مختلف فراهم کرده است. مجموعه‌‌‌هایی مانند سحرچین خلأ وجود  قهوه را برای مصرف‌‌‌کنندگان ‌‌‌پر می‌‌‌کنند و در همین فضا امروز سه محصول از سوی این شرکت راه‌‌‌اندازی می‌‌‌شود.