ما درباره شرکت‌هایی مانند والمارت و کوکاکولا شنیده‌ایم که داروهای کاهش وزن مانند اوزمپیک و مونجارو را تحت‌نظر دارند و نگران تاثیر آنها بر فروش مواد غذایی هستند. اما غول مواد غذایی اروپایی نستله می‌گوید که این احتمالا یک فرصت خوب برای شرکت‌های موادغذایی خواهد بود. اشنایدر می‌گوید ممکن است تقاضا برای محصولاتی که کمبود مواد مغذی را برطرف می‌‌‌کنند، مانند پروتئین نستله که برای توده عضلانی عملکرد حیاتی دارد و پروبیوتیک‌‌‌های این شرکت برای سلامت روده، افزایش یابد.

نستله یک شرکت بسیار بزرگ است که انواع خوراکی‌ها را از شکلات تا پورینا کت چاو تولید می‌کند، اما مساله این است که آنها می‌توانند به راحتی در سیاست‌های خود چرخش کنند. اگر بازار به سمت دیگری پیش برود، این شرکت آن‌قدر منعطف است که در واقع می‌تواند محصولی فرعی مانند شکلات داشته باشد که حاوی پروتئین‌های حیاتی باشد. بنابراین آنها می‌توانند به خوبی این کار را انجام دهند. احتمالا تمرکز این شرکت و دیگر شرکت‌های غول پیکر مواد غذایی و سایر شرکت‌های اصلی رقابت در این راستا باشد.

بروکی دیپالما کارشناس بازار موادغذایی می‌گوید پروتئین نام یک بازی برای بازار در سال ۲۰۲۴ خواهد بود. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال تولید پروتئین و میان وعده‌های پروتئینی هستند. اوایل هفته گذشته کنگارا برندس شرکت صنایع غذایی آمریکایی اعلام کرد که سعی دارد غذاهای یخ زده بیشتری را با برند Marie Callender خود معرفی کنند. این محصول در حقیقت یک پروتئین متراکم‌تر است که به عنوان میان وعده غذایی می‌تواند مصرف شود. دیپالما افزود: بحث میان‌‌‌وعده‌‌‌های غذایی در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و مصرف‌کنندگان نهایی نیز توجه بیشتری به این موضوع دارند. آنها یک میان‌وعده غنی از پروتئین می‌خواهند. منظورم این است که این فرصت‌‌‌های بیشتری برای شرکت‌هایی مانند پپسی‌‌‌کو وکوکاکولا فراهم آورده است.

جاش شفر‌، کارشناس دیگر در این خصوص اظهار کرد: شرکت‌های موادغذایی می‌خواهند تمرکز بیشتری روی پروتئین‌ها یا میان وعده‌های سنگین داشته باشند و من معتقدم که این فرصتی برای رشد شرکت‌هایی مانند نستله ایجاد خواهد کرد. وی در ادامه افزود: اما من قطعا فکر می‌‌‌کنم که در خصوص مواد غذایی بدون شکر و پروتئین‌های گیاهی، ما شاهد افزایش تقاضای این خوراکی‌ها در سال‌‌‌های اخیر بوده‌‌‌ایم. اما اکنون شرکت‌ها از این فرصت به عنوان یک نوآوری استفاده می‌‌‌کنند، زیرا ما به نوعی مسائل زنجیره تامین مربوط به کووید-۱۹ و سایر چالش‌های اخیر را پشت سر گذاشته‌ایم. اما ترس از داروهای کاهش وزن GLP واقعا در حال حاضر ایجاد شده است، به طوری که در ماه اکتبر بر سهام شرکت‌های غذایی تاثیر گذاشت و در حال حاضر این نگرانی مطمئنا به نوعی حل و فصل شده است.

جاش شافر می‌گوید: درست است که ورود داروی GLP-۱  به بازار برای همه شرکت‌های مواد غذایی ناخوشایند بود، زیرا آنها تصور می‌کردند که مردم دیگر قرار نیست موادغذایی مصرف کنند، اما اکنون فکر می‌‌‌کنم مردم شروع به درک این موضوع کرده‌‌‌اند که GLP-۱ باید با یک رژیم غذایی همراه باشد و بسیاری از این شرکت‌ها روی این رژیم غذایی تمرکر کرده‌اند و آن را یک فرصت تلقی می‌کنند. وی در ادامه افزود: بنابراین برای من این تصمیم عاقلانه است که برخی از این شرکت‌ها بگویند، خب، اکنون، باید وارد بازی رژیم‌های غذایی متناسب شویم و در واقع محصولات متنوع‌‌‌تری را نسبت به گذشته بفروشیم و اساسا، اینها ممکن است برای آینده و بازار موادغذایی خوشایند باشند.

اخیرا، محبوبیت داروهای جدید کاهش وزن نگرانی‌‌‌هایی را در صنعت خرده‌‌‌فروشی در مورد اینکه آیا فروش غذا و نوشیدنی تحت‌تاثیر این داروها قرار می‌گیرد، ایجاد کرده است. قرص کاهش اشتها از جمله داروهایی است که مغز را فریب می‌‌‌دهد و احساس گرسنگی را در فرد از بین می‌‌‌برد. در واقع این قرص‌‌‌ها روی انتقال دهنده‌‌‌های عصبی-شیمیایی سیستم عصبی مرکزی اثر می‌‌‌گذارند و به این طریق، اشتها و میزان گرسنگی فرد را به منظور مصرف غذای کمتر کاهش می‌‌‌دهند. در نتیجه داروهای کاهش اشتها، به‌ویژه بین کسانی که قصد کاهش وزن دارند، طرفداران زیادی دارد. این داروها که در اصل برای درمان دیابت نوع ۲ طراحی شده بودند، نشان داده‌اند که میل به غذا را کاهش می‌دهند و باعث می‌شوند معده دیرتر تخلیه شود.