‌‌‌مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور، درخصوص وضعیت فعلی تامین نهاده‌‌‌های این صنعت به بازار می‌‌‌گوید: تامین نهاده از بازارگاه رو به بهبود است و به عبارتی نهاده‌‌‌ها در حال بارگذاری در این سامانه هستند. علی ابراهیمی، ‌‌‌همچنین در خصوص قیمت نهاده‌‌‌های صنعت طیور در بازارگاه و بازار آزاد اظهار کرد: همان‌طور که می‌‌‌دانید قیمت کنجاله سویا در بازار آزاد تا ۳۸‌هزار تومان هم رسیده است. با وجود این، قیمت این نهاده در بازارگاه ۲۰‌هزار و ۱۵۰تومان است و هر کیلوگرم ذرت نیز در سامانه بازارگاه به قیمت ۱۱هزار و ۳۰۰تومان عرضه می‌شود. وی در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص اصلاح قیمت مرغ زنده باید سریع‌‌‌تر اقداماتی صورت بگیرد؛ به‌خصوص اگر بنا داریم که صنعت مرغ کشور حفظ شود، چون متضرر شدن مرغداران مساوی است با خارج شدن از چرخه تولید و از دست دادن صنعت مرغ گوشتی کشور. ‌

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: با توجه به افزایش هزینه‌‌‌‌‌‌های تولید طی ماه‌‌‌‌‌‌های اخیر ضرورت دارد برای حفظ صنعت مرغ گوشتی کشور، قیمت مرغ زنده اصلاح شود؛ در غیر‌این‌صورت تولیدکنندگان دچار ضرر و زیان شده و از چرخه تولید خارج خواهند شد. ابراهیمی ‌‌‌با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده الان درب واحدهای تولیدی تقریبا ۵۲ تا ۵۸‌هزار تومان است، بیان کرد: مساله مهم اینجاست که تولید هر کیلو مرغ زنده با احتساب سود مشخص و متعارف برای مرغداران حدودا ۶۰‌هزار تومان تمام می‌شود. بنابراین این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که تولیدکنندگان این بخش به ازای تولید هر کیلوگرم مرغ بین ۲ تا ۸‌هزار تومان متضرر می‌‌‌شوند، بنابراین برای حفظ صنعت باید سریع‌‌‌تر قیمت مرغ زنده اصلاح شود.

ایالات متحده، برزیل و چین؛ در صدر تولید گوشت مرغ

در حالی آمار تولید گوشت مرغ در ایران تا ۲.۷میلیون تن است که ایالات‌متحده با تولید سالانه بیش از ۲۱میلیون تن در صدر تولیدکنندگان دنیا قرار دارد و برزیل با تولید حدود ۱۵میلیون تن، چین با ۱۴میلیون تن، اتحادیه اروپا با ۱۱میلیون تن، روسیه با حدود ۵میلیون تن، مکزیک با ۴میلیون تن، روسیه با حدود ۳میلیون و ۵۰۰‌هزار تن، ترکیه با ۲میلیون و ۵۰۰‌هزار تن، آرژانتین با ۲میلیون و ۳۳۰‌هزار تن و پرو با یک‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تن در رتبه‌‌‌های دوم تا دهم تولید گوشت مرغ در سال ۲۰۲۳ قرار دارند.