نستله در رتبه‌‌‌بندی برترین برندهای غذایی در صدر قرار دارد

ساویو دی سوزا، مدیر ارزشیابی برند فایننس در این خصوص اظهار کرد: نستله به عنوان یک برند جهانی نمادین، همچنان به ارتقای سطح خود ادامه می‌دهد و معیارهای جدیدی را برای صنعت موادغذایی ایجاد کرده و باعث ایجاد اعتماد در بین مصرف‌کنندگان در سراسر جهان می‌شود. نستله با میراثی غنی و مجموعه‌‌‌ای از برندهای مورد اعتماد، میراثی از موفقیت و شهرت جهانی بی‌‌‌بدیل را ایجاد کرده است. ارزش برند نستله در سال گذشته ۸‌درصد افزایش یافت و از ۸/ ۲۰ میلیارد به ۴/ ۲۲ میلیارد دلار رسید. برند فایننس بخشی از این افزایش را به رشد فروش قوی در مجموعه برند نستله و نوآوری‌‌‌های امیدوارکننده این شرکت در تولید محصولات گیاهی، مانند خمیر کلوچه سبوس‌دار از شرکت Toll House و شیرهای غیر‌لبنی جدید آن نسبت داد. در ماه سپتامبر، این شرکت از طریق توسعه و آزمایش یک محصول جدید که با پروتئین لبنی غیر‌حیوانی تولید و فرموله شده، گام بزرگی در ارائه جایگزین برای محصولات لبنی برداشت.

این گزارش همچنین به عملکرد کسب‌و‌کار قهوه نستله اشاره کرد که در ۶ماه اول سال مالی ۲۰۲۳ شاهد رشد تک‌رقمی ‌‌‌بالایی در فروش محصولات ارگانیک خود بود. نستله پس از خرید شرکت قهوه سیاتل در ماه اکتبر، اتحاد جهانی قهوه خود را با استارباکس گسترش داد. برند فایننس در گزارش خود تصریح کرد که ارزش برند نسپرسو این شرکت با یک رشد ۲۰۸ درصدی مواجه شد و سریع‌‌‌ترین برند در حال رشد در سطح جهان است که ارزش آن اکنون به ۹/ ۲ میلیارد دلار رسیده است. برند فایننس همچنین افزود: توانایی نستله در برآورده ساختن نیازهای در حال تحول مشتریان، جلوتر بودن از روندهای صنعت موادغذایی و عرضه موثر محصولات جدید، نیروی محرکه‌‌‌ای برای رشد مداوم ارزش برند آن بوده است.

برخی از موفقیت‌‌‌های این شرکت در شناسایی ترجیحات مصرف‌کنندگان، از برنامه منطقی‌‌‌سازی واحد سهامداری این شرکت با نام Project Tasty‌)SKU) ناشی می‌شود. نستله این ابتکار را در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد تا پیچیدگی پرتفولیو خود را کاهش دهد و در بحبوحه مشکلات زنجیره تامین در دوران پاندمی‌‌‌کووید، در دسترس بودن بخش‌‌‌های با عملکرد بالای خود را افزایش دهد. این برنامه به شناسایی و حذف محصولات ضعیف در کاتالوگ نستله کمک کرد که تقریبا ۳۳‌درصد از آنها یک‌درصد از کل فروش این شرکت را ایجاد می‌‌‌کردند و اجرای این طرح به کل برندها و دسته‌‌‌ها گسترش یافت.

اولف مارک اشنایدر، مدیر اجرایی نستله، می‌‌‌گوید که انتظار می‌رود تمرکز گسترده ما روی پروژه Tasty منجر به تاثیر مثبت برای سال مالی ۲۰۲۳ شود. اشنایدر در یک کنفرانس تلفنی در ۲۵ آوریل اظهار کرد: ما می‌‌‌بینیم که به تدریج اولین مزیت‌‌‌های مورد انتظار، به‌ویژه در خصوص خدمات سطوح بالاتر شرکت طبق برنامه حاصل می‌شود.

برند فایننس بعد از نستله، Yili را به عنوان دومین برند ارزشمند صنعت مواد غذایی رتبه‌‌‌بندی کرد. این تولیدکننده لبنیات چینی از زمانی که در سال ۲۰۲۰ از دنون پیشی گرفت، به طور مداوم این موقعیت را حفظ کرده است. افزایش ارزش برند ییلی با افزایش ۱۷ درصدی به ۴/ ۱۲ میلیارد دلار رسید که عمدتا ناشی از فروش داخلی باثبات و بهبود درآمد بین‌المللی آن است. ارزش این برند همچنین با افتتاح پارک صنعتی تولید هوشمند جهانی آن در هوهات، چین افزایش پیدا کرد. بر اساس این گزارش، این مرکز برخی از پیشرفته‌‌‌ترین و بزرگ‌ترین فناوری‌‌‌های جهان را در خود جای داده است.

برند فایننس گفت: ییلی با ارائه مداوم محصولات با کیفیت استثنایی و مزایای سلامتی قابل درک، وفاداری قوی مشتری را در بازار محلی خود تقویت کرده است. تمرکز ییلی بر کیفیت، نوآوری و مسوولیت‌‌‌پذیری زیست محیطی به شهرت جهانی آن در صنعت لبنی کمک کرده است. دسته تنقلات بیشترین رشد را در بین برندهای غذایی داشته است، به طوری که پنج برند برتر این بخش ارزش خود را به طور متوسط ۴۰‌درصد افزایش داده‌‌‌اند.

چهار برند از Frito-Lay، شاخه‌‌‌ای از شرکت پپسیکو مستقر در نیویورک، در رده بالای بخش اسنک و تنقلات قرار گرفتند که شامل برندهای لیز، دریتوز، چیتوز و Tostitos هستند. وانت وانت، یک برند کراکر برنج چینی، نیز در رتبه پنجمین برند با ارزش در بین اسنک‌‌‌ها در این گزارش قرار گرفت. در میان برندهای نوشیدنی غیرالکلی، کوکاکولا بار دیگر در رتبه اول قرار دارد. ارزش این برند در سال ۲۰۲۳ با ۵‌درصد کاهش به ۵/ ۳۳ میلیارد دلار رسید، اما مزیت خود را نسبت به پپسی که رتبه دوم را داشت، حفظ کرد.

به گفته دسوزا، کوکاکولا با سابقه‌‌‌ای درخشان، یک برند نمادین با تعهد و تجربه‌‌‌ای مثال‌زدنی در جلب رضایت مشتری، کماکان یک رهبر جهانی باقی مانده است. این برند همچنان به افزایش شهرت بین‌المللی خود و جلب وفاداری نسل‌‌‌های جدید در سراسر جهان، از طریق برگزاری کمپین‌‌‌های بازاریابی مبتکرانه و قدرتمند، تحول محصولات و استراتژی‌‌‌های دیجیتالی نوآورانه خود ادامه می‌دهد.