بررسی میزان تولید کلزا در استان خراسان رضوی نشان می‌‌‌دهد که این محصول طی یک سال گذشته با استقبال خوب کشاورزان در تولید همراه بوده است اما نکته‌‌‌ای که برای افزایش تولید به عنوان یکی از موانع همچنان وجود دارد فصل کاشت و کمبود منابع آبی است. در این راستا مدیر جهاد کشاورزی مشهد در پاسخ به این سوال که در کشت این محصول زارعان با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند پاسخ می‌‌‌دهد: محدودیتی که کشاورزان در کشت کلزا با آن روبه‌‌‌رو هستند، مربوط به تنظیم تاریخ کشت آن است زیرا کلزا به شدت مدیریت‌پذیر است و ممکن است تداخل آب با سایر محصولات داشته باشد. میری دیسفانی می‌گوید: البته اتفاق خوب اخیر این است که ارقامی از این محصول وارد بازار شده که از تنوع تاریخ کشت بالایی برخوردار است و رقم جدید توانایی کشت در بهمن‌‌‌ماه را نیز دارد. وی همچنین با اشاره به محدودیت‌‌‌های آبی برای کاشت و نیز ضرورت آموزش‌‌‌های لازم در این راستا ابراز می‌‌‌کند: شهرستان مشهد یکی از شهرستان‌‌‌های پرظرفیت و مطرح در تولید محصولات کشاورزی در سطح استان است.

 میری اذعان می‌کند: در حال حاضر بالغ‌‌‌بر ۵۲ هزار هکتار به تولید محصولات کشاورزی در مشهد اختصاص دارد که از این میزان ۳۷ هزار هکتار به تولید محصولات زراعی و ۱۵ هزار هکتار مربوط به تولید محصولات باغی است. وی می‌افزاید: در این راستا نسبت به راه‌‌‌اندازی کاروان‌‌‌های ترویجی در سطح استان‌‌‌ اقدام شده است که این کاروان‌ها متشکل از کارشناسان خبره کشاورزی آخرین یافته‌‌‌های بخش کشاورزی را به کشاورزان منتقل می‌‌‌کنند تا ضریب نفوذ دانش در واحدهای تولیدی افزایش یابد. همچنین بنا بر گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی امسال با توجه به اینکه افزون بر سه هزار هکتار در خراسان رضوی زیر کشت کلزا قرار دارد، بنابراین پیش‌‌‌بینی تولید این محصول در سال جاری حدود ۶ هزار تن است.

غلامحسین ساربان با بیان اینکه در حال حاضر برداشت دانه روغنی کلزا از سه هزار و ۲۰۴ هکتار اراضی زیر کشت این محصول در استان آغاز شده است، می‌گوید: برداشت دانه روغنی کلزا برای امسال به میزان پنج هزار و ۵۰۰ تن در استان خراسان رضوی با عملکردی معادل یک‌‌‌تن و ۷۰۰ کیلوگرم در هر هکتار پیش‌‌‌بینی ‌‌‌شده است. ساربان اذعان کرد: سال گذشته سه هزار و ۳۰۰ هکتار کشتزار خراسان رضوی زیر کشت دانه روغنی کلزا رفت که در سال قبل از آن این میزان سه هزار و ۸۶۰ تن بود و نسبت به یک سال قبل از آن رشد ۵۶ درصدی را تجربه کرده بود.