کریس کمپچینسکی، جمعه گذشته به کارمندان خود گفت که برنامه‌ریزی این شرکت در راستای تعدیل مشاغل و سازماندهی مجدد است زیرا این شرکت اولویت‌های خود را برای تسریع در گسترش و توسعه رستوران‌های خود متمرکز می‌کند. غول فست فود جهان اعلام کرد که کاهش مشاغل یک اقدام در راستای کاهش هزینه نیست بلکه در عوض درجهت کمک به شرکت به ارائه سریع‌تر و کارآمدتر نوآوری‌ها در نظر گرفته شده است. طبق این یادداشت، به عنوان بخشی از سازماندهی مجدد، این شرکت برخی ابتکارات خاص را متوقف و در اولویت کمتری قرار می‌دهد، اما هنوز مشخص نیست این پروژه‌ها چیست.

کمپچینسکی نوشت: امروز، ما به حوزه‌های محدودی شامل مرکز، بخش‌های مختلف و بازارها تقسیم شده‌ایم. این رویکرد منسوخ و خود محدود‌کننده است. وی در ادامه افزود: ما در تلاش هستیم که به حل مشکلات مشابه و مداوم بپردازیم. اما از آنجا که ما همیشه همه ایده‌ها را به اشتراک نمی‌گذاریم پس روند نوآوری‌ها می‌تواند کند شود. در حال حاضر، سازماندهی مک دونالد به سه بخش تقسیم می‌شود: بازار ایالات متحده، بازارهای بین‌المللی و بازارهای دارای مجوز بین‌المللی. مک‌‌‌دونالد بزرگ‌ترین شرکت فست‌فود زنجیره‌ای جهان است که با بیش از ۳۷۸۰۰ شعبه در ۱۱۹ کشور، روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد. این شرکت محصولاتی چون همبرگر، چیزبرگر، مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، صبحانه، نوشابه‌‌‌ها و بسیاری موارد دیگر را در شعبه‌های خود ارائه می‌کند که گاهی برپایه ذائقه یا فرهنگ محلی تغییراتی می‌کند.

علاوه بر این، مک دونالد روز جمعه اعلام کرد برنامه‌های توسعه خود را برای رستوران‌های جدید سرعت می‌بخشد. کمپچینسکی در این یادداشت خاطرنشان کرد: ما باید سرعت گشایش رستوران‌های خود را افزایش دهیم تا تقاضای افزایش‌یافته‌ای را که طی چند سال گذشته هدایت کرده‌ایم، به طور کامل حفظ کنیم. این در حالی است که مک دونالد پیش از این اعلام نکرده بود که قصد ساخت چند رستوران جدید را در سال ۲۰۲۳ دارد، اما این شرکت در ماه نوامبر اعلام کرد که تاسیس واحدهای جدید حدود ۵/ ۱‌درصد به رشد فروش گسترده سیستم در سال ۲۰۲۲ کمک کرده‌اند.

کمپچینسکی مدعی شد که این شرکت هنوز تصمیم نگرفته است چه تعداد رستوران جدید ساخته خواهد شد و چه تعداد شغل به عنوان بخشی از سازماندهی مجدد آن حذف می‌شود. اما برنامه‌های این شرکت به زودی نهایی خواهد شد و شروع به برقراری تصمیمات در مورد اخراج کارکنان تا ۳ آوریل می‌کند. او همچنین آغاز شمار معدودی از تبلیغات داخلی را اعلام کرد تا به شرکت در راستای اجرای استراتژی جدید خود کمک کند.

مورگان فلتلی، مدیر ارشد بازاریابی جهانی مک دونالد نیز نظارت بر سرمایه‌گذاری‌های جدید خواهد داشت و اسکای اندرسون از منطقه غربی مک دونالد در ایالات متحده به خدمات تجاری جهانی این شرکت منتقل می‌شود. طبق آخرین گزارش سالانه مک‌دونالد در پایان سال ۲۰۲۱، این شرکت حدود ۲۰۰هزار کارمند شرکتی و کارگر در رستوران‌های متعلق به شرکت داشت. بیش از ۷۵‌درصد آنها در خارج از ایالات متحده مستقر بودند. بیش از ۲میلیون نفر در اماکن تحت امتیاز مک دونالد در سراسر جهان کار می‌کنند. برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکا نیز در هفته‌‌‌های اخیر اخراج‌‌‌های خود را اعلام کرده‌‌‌اند، که آمازون غول تجارت الکترونیک آمریکایی، سِیْلزفورس‌‌‌کام، یک شرکت رایانش ابری واقع در سان‌فرانسیسکو و گلدمن ساکس غول خدمات مالی و بانکداری از آن جمله هستند.