اشتغال  27هزار نفری  در گروه صنعتی میهن

 همواره به دنبال افزایش نیروی انسانی هستیم

مدیرعامل گروه صنعتی میهن با بیان اینکه هلدینگ بزرگ میهن با ۲۷ هزار نفر نیروی انسانی شاغل، بدون شک یکی از معتبرترین شرکت‌های تولیدی در حوزه صنعت غذا و در نوع خود یک شرکت تراز اول در کشور است. گفت:  این شرکت در سال ۱۳۵۰ توسط ایوب پایداری تاسیس و  بعد از سال‌ها تلاش و کوشش، از کارگاهی کوچک به بزرگ‌ترین تولیدکننده بستنی و لبنیات در کشور تبدیل شده است.

ابوالفضل پایداری گفت: این گروه در حال حاضر در تلاش است تا پایان امسال تعداد نیروی شاغل را در بخش‌های مختلف تولیدی در این مجموعه به ۳۰ هزار نفر برساند. استفاده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی  روز دنیا باعث شده محصولات میهن در مقاصد صادراتی مانند عراق، کویت، امارات متحده عربی، پاکستان، عمان، قطر، روسیه،  مالزی و افغانستان مورد استقبال مصرف کنندگان قرار بگیرد و این در حالی است که در گذشته ایران واردکننده این محصولات محسوب می‌شد.

مدیر عامل گروه صنعتی میهن  در ادامه افزود: این مجموعه پس از دوره‌های زمانی کوتاه، توانسته برندهای خود را در گروه محصولات متنوع و جدید با اتکا به کیفیت به جایگاه مطلوبی از لحاظ اقبال مصرف‌کنندگان ارتقا دهد.

 به گفته پایداری  تلاش برای تکمیل زنجیره تولید و عرضه محصولات متفاوت از ارزش‌های اساسی گروه صنعتی میهن است. این شرکت برای مراقبت از کیفیت تولید و استفاده از شیر تازه و سالم، اقدام به راه‌اندازی دامداری‌های غزال یک و دو، در صنعت دامپروری با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز کرده است.  وی گفت:  استفاده از فناوری‌های پیشرفته در این گروه موجب شده است تا شهر لبنیات میهن در سطح بین‌المللی بدرخشد و با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات و امکانات بتواند باکیفیت ترین محصول را تولید کند تا جایی که امروزه نه تنها در سراسر  کشور، بلکه در بسیاری از کشورها نیز شاهد حضور موفق محصولات میهن هستیم.

پایداری در ادامه خاطر نشان کرد: صنعت پخش مویرگی این شرکت حتی برای دورترین نقاط کشور نیز گسترش یافته و همچنین با ایجاد و راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیلی مارکت، مینی دیلی مارت، وال مارکت و فروشگاه اینترنتی آلین لند سعی بر بهبود بیش از پیش آن دارد تا محصولات گروه میهن به راحتی در دسترس عموم باشد.

 پیشرو در بازار

وی  با بیان اینکه آرمان مدیریت این مجموعه جذب و استخدام ۱۰۰ هزار نفر نیروی شاغل در مجموعه میهن است، گفت: تا پایان امسال بر اساس برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت تعداد نیروی انسانی در این مجموعه به ۳۰ هزار نفر خواهد رسید.

پایداری  با  اشاره به اینکه در بحث سهم بازار دو محصول بستنی با ۵۵ تا ۶۰درصد و شیر استریل با ۵۰درصد سهم بازار، پیشرو در بین شرکت‌های هم ردیف هستیم افزود: میهن با اینکه تنها ۴ سال است وارد صنعت لبنیات شده، اما در این مدت اندک سهم بسیار خوبی از این بازار را به خود اختصاص داده است و توانسته نفوذ بازار مناسبی را به دلیل کیفیت و تنوع محصولات در اختیار بگیرد.

 کیفیت؛ خط قرمز میهن

وی با بیان اینکه خط قرمز این شرکت کیفیت و حفظ نیازمندی‌های آشکار و پنهان مشتریان است، گفت: آزمایش‌های متعدد کیفی که در این شرکت روی محصولات انجام می‌شود، با آنکه بسیار هزینه‌بر است، اما برای ارتقای استانداردهای تولید مورد توجه خاص مدیریت مجموعه بوده و در نوع خود منحصر به فرد است.

پایداری با تاکید بر اینکه این مجموعه همگام با تکنولوژی روز دنیا حرکت می‌کند، افزود: همه الزامات فنی، کیفی و تکنولوژیک در این شرکت رعایت شده و تولید بر اساس آخرین تکنولوژی‌های روز با هزینه‌های بالایی انجام می‌شود؛ در حالی که در شرکت‌های مشابه اصولا چنین هزینه‌هایی در بخش‌های مختلف مانند بخش‌های محیطی و هواسازها و فیلتراسیون‌های پیشرفته صورت نمی‌گیرد، اما در میهن این مساله همگام با شرکت‌های تراز اول دنیا پیش رفته است. استفاده از فیلترهای هپا برای جلوگیری از ورود هوای تصفیه نشده در سالن تولید از مشخصات این مجموعه است و در کلاس B از منظر استانداردها قرار داریم تا جایی که چنین استانداردی در اختیار شرکت‌های تولیدکننده دارو قرار دارد.

وی با بیان اینکه این مجموعه استانداردهای ویژه‌ای برای خود دارد گفت: برای این منظور هزینه ابدا مهم نیست و مدیران واحدهای مختلف به خوبی این موضوع را می‌دانند. در بحث نیروی انسانی نیز همواره رعایت استانداردهای بالا در زمینه استخدام و آموزش همکاران در دستور کار مجموعه بوده است. در عین حال میهن بهترین مواد اولیه را در تولید به کار می‌گیرد و با استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته و بر اساس استانداردهای پیشرفته به تولید مشغول است.

 توسعه روزافزون زنجیره تامین و ارزش

مدیرعامل گروه صنعتی میهن، با بیان اینکه در نیم قرن گذشته این مجموعه علاوه بر کیفیت تولید، توجه ویژه‌ای به زنجیره‌های تامین و ارزش داشته افزود: برای این منظور برنامه‌ریزان  داخلی و خارجی متعددی را به کار گرفته‌ایم و امروزه توانسته‌ایم یک زنجیره بسیار قدرتمند در حوزه تامین نهاده‌های دامی، روغن‌کشی، تصفیه روغن‌های دامی، دامپروری، تولید گوشت و شیر و لبنیات و بستنی ایجاد و بزرگ‌ترین زنجیره توزیع را در این حوزه راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه این شرکت در تلاش است تا مجموعه‌ای ماندگار باشد و نسل‌های بعدی نیز بتوانند این مجموعه را به خوبی اداره کنند گفت: لذا استراتژی‌های متعددی توسط این برنامه ریزان بررسی شده؛ به عنوان مثال برای حضور در بازار سرمایه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و شفافیت در راس برنامه‌های این مجموعه بزرگ قرار گرفته است. همچنین برای کاهش وابستگی به واردات اقدامات مهمی ‌انجام شده؛ توقف واردات بستنی –که مدت مدیدی است اتفاق افتاده و برعکس شاهد صادرات محصولات مختلف از این نوع محصول هستیم- خودکفایی در حوزه لبنیات در کنار سایر شرکت‌های این حوزه و کمک به اقتصاد کشور در بخش‌های مختلف، ارزآوری و کاهش وابستگی به کشورهای دیگر، همگی از اهدافی است که میهن تلاش کرده در دهه‌های گذشته تاکنون به آن برسد.

 آمادگی «دنیای‌اقتصاد» برای حمایت از بخش خصوصی

در این جلسه، علیرضا بختیاری مدیرمسوول گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» نیز با بیان اینکه راهبرد اصلی این مجموعه رسانه‌ای حمایت از اقتصاد رقابتی و تاکید بر اهمیت حمایت از بخش خصوصی است افزود: موانع حمایت از اقتصاد رقابتی در این مسیر زیاد است؛ با این حال این مجموعه روزانه با ۳ میلیون بازدید روبه‌رو است که عمدتا فعالان اقتصادی، تصمیم‌گیران در حوزه‌های مختلف و مصرف‌کنندگان کالاهای بخش خصوصی هستند و لذا به دنبال رفع این موانع در دولت، دستگاه‌های اجرایی، قانون گذاری و... هستیم و در تلاش هستیم  به برنامه‌های برندسازی در این شرکت‌ها کمک کنیم که قاعدتا به افزایش سهم بازار در این گروه‌ها منتهی می‌شود.

p26- (3) copy