حمید خدایی تشریح کرد: حدود ۴میلیون جعبه ۴۵۰ گرمی ‌شیر خشک نوزاد برای سازمان غذا و دارو تولید و تحویل شده که خوشبختانه حتی یک مورد شکایت مبنی بر کیفیت  نامناسب شیر خشک نوزاد تولید شده گزارش نشده است.

وی اظهار کرد: طی نمونه‌برداری از نمونه وارداتی و نمونه تولید شده در این شرکت نمونه داخلی به مراتب از لحاظ پارامتر‌های کیفی و میکروبی از کیفیت بالاتری برخوردار بوده است.

خدایی افزود: در دو سال اخیر با سازمان‌های مختلف مکاتبه شده و خواستار عدم واردات  این محصول شده‌ایم.

به‌رغم پیگیری‌های مکرر متاسفانه نه‌تنها واردات محصول یاد‌شده قطع نشده، بلکه ارز دولتی نیز به این محصول اختصاص داده شده است. شرکت شیر خشک نوزاد پگاه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان شیر خشک نوزاد در ایران و خاور میانه است که از تجهیزات و تکنولوژی روز اروپا بهره می‌برد و ظرفیت تولید بیش از ۱۰ هزار تن انواع محصولات پودری در سال را دارد. در حال حاضر این شرکت برای ۱۳۰ نفر نیرو به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده و یکی از واحد‌های نمونه صنایع شیر ایران (پگاه) است و تولیدات این شرکت شامل انواع محصولات شیر خشک نوزاد، انواع غذای کودک، انواع مکمل‌های ورزشی شیر خشک اسکیم پایه نوزاد و... است.

وی اشاره کرد: در سال گذشته به علت کیفیت بالای محصولات این شرکت حدود ۷۰۰ تن انواع محصولات شیر خشک به افغانستان، سوریه، لبنان، ترکیه، عراق، ونزوئلا، کویت، پاکستان، یمن و... صادرات داشته است.

این در حالی است که در شش ماه اول امسال نیز بیش از هزار تن صادرات به کشور‌های مختلف انجام شده است.

خدایی در پایان تاکید کرد: از مسوولان می‌خواهیم از واردات شیر خشک اسکیم پایه نوزاد جلوگیری و در خصوص حذف ارز دولتی این محصول اقدامات لازم به عمل آید تا شاهد رشد و شکوفایی صنایع تبدیلی و دامپروری کشور و جلوگیری از خروج ارز کشور  در حدود ۱۰ میلیون یورو در سال باشیم.