ذخایر شیر خشک نوزادان رو به اتمام است!

هانی تحویل زاده در گفت و گو با همشهری آنلاین افزود: تقاضای ما برای حل این مشکل این است که از ارز ترجیحی خارج شویم و ارز نیمایی بگیریم. چون می‌دانیم منابع بانک مرکزی محدود است.

وی ادامه داد: باید ماه‌ها در صف انتظار دریافت ارز باشیم همین مساله ما را برای تامین مواد اولیه دچار مشکل کرده است. اما اصرار سازمان غذا و دارو بر ارز ترجیحی است که برای ما سودی ندارد و حتی دچار ضرر و زیان هم شده‌ایم.

تحویل زاده با اشاره به اینکه بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو باید زودتر ارز شیر خشک نوزاد را بدهند که بحرانی در این زمینه ایجاد نشود، اضافه کرد: ارز ترجیحی فقط شامل تامین مواد اولیه می‌شود در حالیکه ملزومات بسته بندی و قیمت قوطی، آزاد هست و قیمت‌ها کنترل نمی‌شود و هر روز افزایش می‌یابد. همچنین سازمان حمایت نیز به دلیل اختصاص ارز ترجیحی به این بخش، قیمت نهایی محصول را ثابت نگه داشته و همین باعث شده است، شرکت‌ها با زیان دهی تولید کنند.

تحویل زاده ادامه داد: اینکه رئیس انجمن شیر خشک صنعتی ایران اظهار داشته که مواد اولیه شیر خشک در داخل تولید می‌شود کاملا اشتباه است و فقط ۱۵ درصد آن در داخل تولید می‌شود.   ۸۵ درصد دیگر از خارج وارد می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد افزود: حدود ۶ ماه است که تولید برخی از انواع شیر خشک متوقف شده چون ارز واردات به تولیدکنندگان تعلق نگرفته است. اگر این روند ادامه پیدا کند موجودی برخی کارخانه‌ها تا ۲ ماه دیگر به اتمام می‌رسد.

گفتنی است رئیس انجمن صنفی تولید شیر خشک امروز در گفت و گو با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه مواد اولیه شیر خشک نوزاد در داخل تولید می‌شود، گفت: عده ای دنبال دریافت ارز و واردات هستند در حالی که کارخانجات داخلی با مازاد تولید مواجه‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.