شاخص قیمت شکر فائو در ماه میلادی گذشته که شیوع ویروس کرونا به تقاضا ضربه زد و کاهش قیمت‌های نفت، تقاضا برای نیشکر به منظور تولید اتانول را ضعیف کرد، به پایین‌ترین حد در ۱۳ سال اخیر نزول کرد و ۶/ ۱۴ درصد در مقایسه با مارس کاهش یافت. شاخص قیمت روغن‌های خوراکی فائو به دلیل افت قیمت‌های روغن پالم، سویا و کلزا در آوریل ۲/ ۵درصد کاهش پیدا کرد. شاخص قیمت لبنیات فائو ماه میلادی گذشته به دلیل کاهش دو رقمی قیمت کره و شیر خشک، ۶/ ۳ درصد نزول کرد.

شاخص قیمت گوشت فائو پس از اینکه بهبود تقاضای واردات چین، نتوانست افت شدید تقاضای کشورهای دیگر را جبران کند، 7/ 2درصد کاهش پیدا کرد. فائو همچنین اعلام کرد کشورهای تولیدکننده بزرگ با مشکلات لجستیکی روبه‌رو شده‌اند و قرنطینه در بسیاری از کشورها باعث کاهش شدید فروش شده است.

اوپالی گالکتی آرات چیلاج، اقتصاددان ارشد فائو در این باره گفت: این پاندمی به هر دو بخش تقاضا و عرضه گوشت آسیب زده است زیرا تعطیلی رستوران‌ها و کاهش درآمد خانوارها به مصرف کمتر منجر شده و از سوی دیگر، کمبود کارگر در کارخانه‌های گوشت روی سیستم تولید تاثیر گذاشته است.

فائو پیش بینی خود از تولید غلات در سال ۲۰۱۹ را تغییری نداد و همچنان ۲۷۲۰ میلیارد تن پیش بینی می‌کند اما پیش بینی خود از مصرف غلات در سال ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را به دلیل تاثیر ویروس کرونا روی اقتصاد به میزان 7/ 24 میلیون تن کاهش داد. فائو همچنین نخستین پیش بینی خود از عرضه و تقاضای جهانی گندم در فصل بازاریابی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ را رونمایی و پیش بینی کرد که تولید جهان به 6/ 762 میلیون تن می‌رسد که تا حدود زیادی مطابق با سطح تولید سال ۲۰۱۹ خواهد بود. این سازمان برداشت کمتر در اتحادیه اروپا، شمال آفریقا، اوکراین و آمریکا را پیش‌بینی کرد که با برداشت بیشتر در استرالیا، قزاقستان، روسیه و هند جبران خواهد شد.