رموز رشد صنعت «غلات حجیم‌شده»

از سوی دیگر، برخی عنوان می‌کنند مصرف تنقلاتی مانند چیپس و پفک مضر است، در این خصوص لازم می‌دانم از نوع فعالیت‌های شرکت شهدپاک توضیحاتی ارائه کنم که تا چه اندازه در تهیه محصول با کیفیت تلاش می‌کند. شرکت ما توانسته درخصوص کاهش میزان نمک محصول تا حد یک درصد و کاهش میزان جذب روغن در چیپس که عامل اصلی چاقی و ضرر در این محصولات است به نتایج خوبی دست یابد. کنترل کیفیت مواد اولیه مصرفی نیز از اقدامات ثابت شده و موثر در این مساله به‌شمار می‌رود. همچنین کلیه طعم‌های مربوط به چیپس و پفک و استیک و کروتون در محصولات ما به‌گونه‌ای تهیه و تولید می‌شود که تمامی ذائقه‌ها و تنوع‌طلبی مشتریان را تامین می‌کند. ضمن اینکه این شرکت سعی دارد در تامین و تهیه مزه‌ها و طعم‌های جدید گام‌های موثری بردارد. موضوع دیگری که لازم است به آن اشاره شود این است که شبکه توزیع داخلی شرکت شهدپاک در کشور، بیشتر در چه مناطقی فعال است؟ آیا برنامه توزیع همگن در سراسر کشور را در دستور کار داریم؟ در پاسخ به سوالات مطرح شده باید عنوان کرد که این شرکت هم‌اکنون در شهرهایی مانند مشهد، تهران، اصفهان و تبریز از شبکه توزیع داخلی برخوردار است.

این درحالی است که در کنار برنامه‌های مدون و توسعه‌ای برای داخل کشور، بحث‌های صادراتی نیز برای این شرکت بسیار حائزاهمیت است. طبق بررسی‌های انجام شده، زمینه‌سازی صادرات محصولات این شرکت به سایر کشورها، می‌تواند فرصت‌های بسیار مناسبی ایجاد کند. درحال‌حاضر کشورهای عربی و حوزه خلیج‌فارس و افغانستان عمده کشورهایی هستند که صادرات محصولات این شرکت به آنها انجام می‌شود.

از جمله مشکلاتی که درخصوص صنعت «غلات حجیم‌شده» وجود دارد مسائلی مربوط به تامین مواد اولیه مرغوب و باکیفیت است. رقابت در افزایش کیفیت محصولات و بسته‌بندی، بهترین راهکار حفظ سهم فروش در بازار است که این شرکت سعی در برقراری این شرایط دارد. چشم‌انداز تولید محصولات غلات حجیم شده درکشور نشان می‌دهد با توجه به جمعیت جوان کشور، مصرف این محصولات به‌عنوان تنقلات و موادغذایی میان وعده به شرط کنترل کیفیت و افزایش کیفیت محصول رو به افزایش خواهد بود.