شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) که در گذشته تنها در قالب یک نهاد مالی فعالیت می‌کرد، طی چند سال گذشته با توسعه فعالیت‌های خود وارد فصل جدیدی از بنگاه‌داری در حوزه معدن و صنایع معدنی شده است؛ در همین راستا ۸ابرپروژه ملی و صنعتی با نظارت مستقیم این هلدینگ معدنی و سرمایه‌گذاری در حال اجراست که ۶پروژه آن در بخش سنگ آهن و فولاد، یک پروژه در صنعت مس و دیگری در بخش تامین انرژی شرکت‌های گروه قرار دارد.

طی دو سال گذشته، در راستای تامین مواد اولیه پایدار شرکت‌های گروه، اقدامات اکتشافی و حفاری گسترده‌ای با راهبری شرکت «ومعادن» انجام شده است؛ به‌طوری‌که به جرات می‌توان گفت که شاخص‌ترین فعالیت این هلدینگ معدنی طی دو سال گذشته «اکتشافات معدنی» بوده که البته نتایج بسیار ارزنده و قابل توجهی را برای این گروه به همراه داشته است.

در سال۱۴۰۲ و تا پایان بهمن‌ماه، حدود ۷۷هزار متر حفاری در معادن صبانور، شرکت زیرمجموعه «ومعادن»، صورت گرفته و با توجه به تداوم این عملیات، تا پایان سال این میزان به بیش از ۹۰هزار متر خواهد رسید. همچنین حدود ۲۰هزار متر حفاری نیز در معدن «جانجا» در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته است. مجموع عملیات حفاری «ومعادن» از ابتدای سال۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ حدود ۲۰۰هزار متر بوده که توسط دو بازوی اکتشافی این هلدینگ، یعنی شرکت‌های سپهر تجلی ایرانیان و یاقوت توسعه معادن و فلزات، انجام شده است.

نتایج این فعالیت‌های اکتشافی بسیار چشم‌گیر بوده است؛ به‌طوری‌که ذخایر قطعی سنگ آهن صبانور را از ۵۰میلیون تن به ۲۷۰میلیون تن ارتقا داده که ارزش برجای ۷۵۰میلیون دلاری را برای «ومعادن»، به‌عنوان سهامدار اصلی این شرکت، به ارمغان آورده است که سودآوری آن در کارنامه شرکت پس از بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرای این گروه نمایان خواهد شد.