برخی از ایده‌‌‌هایی که تاکنون مورد بحث قرار گرفته‌‌‌اند، عبارتند از گزینه‌‌‌های خرید داخل اپلیکیشن، شارژ پول برای استفاده از بازی‌‌‌های پیچیده‌‌‌تر، یا دادن دسترسی جدید به بازی‌‌‌هایی که دارای تبلیغات هستند به مشترکان فعلی. این اقدام، یک تغییر محوری استراتژیک برای نتفلیکس محسوب می‌شود که تاکنون در برابر اضافه کردن تبلیغات یا خریدهای داخل اپلیکیشن برای بازی‌‌‌های خود، مقاومت کرده است.  گرگ پیترز، از مدیران نتفلیکس، در ماه آوریل به سرمایه‌گذاران گفته بود: می‌‌‌خواهیم یک تجربه متمایز در گیمینگ داشته باشیم و در بخشی از این تجربه، تولیدکنندگان بازی باید این توانایی را داشته باشند که از چشم‌‌‌انداز فردی که بازی را انجام می‌دهد و از آن لذت می‌‌‌برد، فکر کنند تا نگران سایر اشکال درآمدزایی آن – چه از طریق تبلیغات و چه از طریق پرداخت‌‌‌های حین بازی – نباشند. تعداد کاربرانی که بازی‌‌‌های نتفلیکس را دانلود می‌کنند، در حال افزایش است، اما همچنان به طور کلی تعداد آنها پایین است. تا اکتبر ۲۰۲۳، کمتر از یک‌درصد مشترکان جهانی نتفلیکس از بازی‌‌‌های این شرکت به صورت روزانه استفاده می‌‌‌کردند.

نتفلیکس تصریح کرده استراتژی گیمینگ که در سال ۲۰۲۱ شروع شد و تا الان بازی‌‌‌های موبایلی را دربرمی‌گیرد که مشترکان می‌توانند به صورت رایگان دانلود کنند، یک ریسک بلندمدت برای شرکت است. این شرکت طی چند سال گذشته تعدادی استودیو کوچک گیمینگ خریداری کرده و تولید بازی‌‌‌های بیشتری را که بر نمایش‌‌‌ها و فیلم‌‌‌های خود آن متمرکز است، شروع کرده است. تحلیلگران ارزیابی کرده‌‌‌اند که نتفلیکس تاکنون حدود یک میلیارد دلار برای خرید این استودیوها و راه‌‌‌اندازی کسب‌و‌کار گیمینگ هزینه کرده است. هزینه کسب‌و‌کار استریم و پخش شوها و فیلم‌‌‌های شرکت نیز سالانه ۱۷ میلیارد دلار ارزیابی شده است. به طور کلی، سال گذشته بازی‌‌‌های نتفلیکس در سراسر دنیا ۸۱.۲ میلیون بار دانلود شده‌‌‌اند که تقریبا افزایش سه برابری را نسبت به سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد.