محمدرضا یزدانی افزود: در نقشه راه صنعت پتروشیمی، شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه مجری طرح متمرکز ذخیره‌‌‌سازی و انتقال محصولات پتروشیمی فاز دوم پتروشیمی‌‌‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به بندر صادراتی است.

وی یادآورشد: پهنه‌‌‌ ۴۷ هکتاری این مجتمع در نهایت با ۴۸ مخزن، ظرفیت انبارش بیش از ۱.۲۰۰.۰۰۰ مترمکعب محصول را خواهد داشت.

یزدانی ضمن اشاره به افتتاح مخازن ۹‌گانه در اسفند ۱۴۰۱ و افزایش بیش از دو برابری ظرفیت انبارش محصولات پتروشیمیایی این شرکت اظهار کرد: وجود فضای کافی انبارش محصول، این اطمینان را به شرکت‌های تولیدی می‌دهد که در صورت ایجاد خلل در بارگیری و صادرات، بدون وقفه به تولید و انبار کردن محصولات در مخازن سبز ادامه دهند.

مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه گفت: این اقدام تقویت جایگاه راهبردی این شرکت در صنعت پتروشیمی را درپی داشته و نقش شستان به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران و بازیگران اصلی صنعت پتروشیمی را نیز پررنگ‌‌‌تر و عمیق‌‌‌تر از گذشته کرده است.

وی در ادامه از افزایش ۱۰ درصدی میزان محصول انبارش شده در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در مجموع شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵ میلیون مترمکعب محصولات پتروشیمیایی تولیدی کشور را انبار و سپس به پایانه، جهت بارگیری در کشتی و صادرات ارسال کرده است. متانول ۵۴ درصد، ال‌پی‌جی ۳۵‌درصد و ۱۱‌درصد از این محصولات را اتیلن گلایکول تشکیل داده است.

یزدانی افزود: در سال جدید نیز با ۲۲ مخزن درحال ارائه خدمات هستیم و دو مخزن اتیلن‌‌‌گلایکول پتروشیمی بوشهر و دو مخزن متانول آپادانا نیز بر اساس پیشرفت فیزیکی واحدهای تولیدی درحال ساخت هستند.

مدیرعامل مخازن سبز در پایان، تفاهم‌‌‌نامه امضا شده در بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را یادآور شده و درباره توسعه خدمات گفت: چون زیرساخت‌‌‌های لازم جهت ارائه خدمات انبارش در این شرکت وجود دارد، برنامه‌‌‌هایی برای توسعه بازار و بر اساس نیاز منطقه و کشور داریم که به‌‌‌دنبال انجام آنها هستیم تا علاوه‌‌‌ بر استفاده حداکثری از ظرفیت ایجادشده، خدمت بیشتری به اقتصاد کشور داشته باشیم.