صنعت تبلیغات، متمرکز بر افزایش استفاده از هوش مصنوعی

مدیران برترین شرکت‌های تبلیغاتی دنیا که امسال در جشنواره بین‌المللی خلاقیت شیرهای کن جمع شده بودند، در مورد اینکه چه اتفاقاتی در انتظار صنعت آنهاست، دچار سردرگمی بودند؛ آن هم برای صنعتی که پول درمی‌‌‌آورد تا به مشتریان بگوید چطور از رویدادهای آینده بهره‌‌‌برداری کنند. با توجه به شرایط دشوار اقتصادی در بازارهای کلیدی، مشتریان این روزها سختگیری بیشتری در صرف بودجه بازاریابی خود می‌کنند. به همین دلیل بیشتر بحث‌‌‌هایی که در این جشنواره شکل می‌‌‌گرفت، حول مجموعه فرصت‌‌‌ها و چالش‌‌‌های احتمالی گسترش استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات بود.

طبق اعلام شرکت سرمایه‌گذاری رسانه‌‌‌ای ‌GroupM، تا پایان سال ۲۰۲۳ هوش مصنوعی حداقل عامل نیمی از کل درآمدهای تبلیغاتی در دنیا خواهد بود. البته مدت‌‌‌هاست از هوش مصنوعی در صنعت تبلیغات و رسانه استفاده می‌شود، اما اثر هوش مصنوعی مولد (که امسال جنجالی شده) در تولید تبلیغات، تازه به عرصه عمل رسیده است. به عنوان مثال، گوگل قصد دارد طی ماه‌‌‌های آینده، هوش مصنوعی مولد را در کسب و کار تبلیغات خود معرفی کند و کمپین‌‌‌های تبلیغاتی خلاقانه بسازد. خیلی از مدیران شرکت‌کننده در جشنواره خلاقیت کن، در مورد اینکه هوش مصنوعی چطور می‌تواند نحوه درآمدزایی آنها را تحت‌تاثیر قرار دهد، اظهار نگرانی کردند. خیلی از کمپین‌‌‌های تبلیغاتی که تولید آنها قبلا هفته‌‌‌ها زمان می‌‌‌برد، حالا ظرف چند ساعت ساخته می‌‌‌شوند.

 

دوحه و دبی، در صدر رقابتی‌‌‌ترین بازارهای کار جهان

به گزارش بلومبرگ، این روزها اگر فردی به دنبال شغل جدید باشد، یا باید به قطب‌‌‌های تکنولوژی کالیفرنیا نگاه کند یا خاورمیانه! طبق مطالعه‌‌‌ای که سایت رزومه‌‌‌سازی آنلاین Resume.io  انجام داده، در ماه فوریه به ازای هر آگهی شغلی که در لینکدین ثبت شده، دوحه، دبی و سان‌فرانسیسکو رقابتی‌‌‌ترین بازارهای کار دنیا را داشته‌‌‌اند. این شرکت برای تکمیل رتبه‌‌‌بندی خود، ۱۳۰ شهر مختلف دنیا و همه ایالت‌‌‌های آمریکا را بررسی کرده و تعداد متقاضیانی را که برای مشاغل درخواست داده‌‌‌اند ردیابی کرده است. رتبه بالای قطر در این لیست، ناشی از میزبانی اخیر این کشور در جام جهانی عنوان شده است. نیروهای کار در دبی و دوحه، مالیات بر درآمد پرداخت نمی‌‌‌کنند. طبق داده‌‌‌های لینکدین، مشاغل حوزه پزشکی و تولید محتوای دیجیتال، بعد از پاندمی در امارات رونق گرفته‌‌‌اند.

p28 copy