فرهنگ متفاوت سهامداران شرکت «تجلی»

این مساله بین سهامداران ما یک نعمت است. به گزارش روابط عمومی تجلی توسعه معادن و فلزات،  «مرتضی علی اکبری» مدیرعامل شرکت «تجلی توسعه معادن و فلزات» در حاشیه مجمع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده این شرکت گفت: سعی ما بر آن بود تا در این مجمع گزارش متفاوتی ارائه شود که برای سهامداران خسته‌کننده نباشد. همچنین از سوی دیگر اطلاعات خوبی از طرف هیات‌مدیره در اختیار سهامداران قرار گرفت که بتوانند نسبت به نگهداری، فروش یا اضافه کردن سهم تصمیم‌گیری داشته باشند. در مجموع بازخوردی که این مجمع داشت رضایت‌بخش بود. وی ادامه داد: در فیلم‌‌‌هایی که در مجمع پخش شد، آخرین وضعیت پروژه‌‌‌ها و پیشرفت آنها تا اواخر خرداد را تهیه و در معرض دید سهامداران قرار دادیم تا بدانند پیشرفت پروژه‌‌‌ها جز دغدغه‌‌‌های اصلی ما بوده و همواره با رضایت آنها را پیش می‌‌‌بریم.

علی اکبری همچنین درباره تقسیم سود ۸۰ ریالی، بیان کرد: شرکت پروژه محور نباید سود تقسیم کند، زیرا برای اجرای پروژه‌‌‌ها مضر است. اما چون صحبتی با سهامدار عمده داشتیم مایل بودند این میزان را تقسیم کنند و از سویی دیگر به ما قول دادند از افزایش سرمایه‌‌‌ای که در دستور کار داریم حمایت بیشتری داشته باشند و پول از شرکت خارج نمی‌شود و وجوه اضافی هم بابت افزایش سرمایه در جریان باید به شرکت واریز شود. وی گفت: شرکت تجلی اولین شرکت پروژه محور بود و در ابتدای کار نقدینگی‌‌‌ای که در کشور وجود داشت را راهی این پروژه‌‌‌ها می‌‌‌کردیم.

آقای دکتر عشقی رئیس سازمان بورس اعلام کردند مجوز سه شرکت پروژه محور دیگر صادر شده و امیدوار هستم در سال‌جاری وارد کار شوند و در آینده به ۱۰۰ شرکت برسد که بتوانیم حجم نقدینگی کشور را جمع کرده و راهی بخش تولید کنیم. مدیرعامل شرکت تجلی اضافه کرد: شرکت‌های پروژه محور پول را به صورت مستقیم از سمت مردم وارد بخش تولید می‌کنند. به گفته وی، فرهنگ سهامداران تجلی متفاوت‌‌‌تر از سهامداران دیگر است. علی اکبری تصریح کرد: با توجه به سابقه ۳۰ ساله در امور مجامع، چنین چیزی را ندیده‌ام که اشخاص حقیقی ۲ ساله بگویند سود تقسیم نشود. فرهنگ سهامداران شرکت‌های پروژه محور متفاوت است. آنها ترجیح می‌دهند در تولید نقش‌آفرین باشند و شریک باشند. این مساله بین سهامداران ما یک نعمت است. وی افزود: سهامداران حقوقی نیز وجهی خارج نمی‌‌‌کنند و در افزایش سرمایه مشارکت می‌کنند. علی اکبری اضافه کرد: ما برای کاهش ریسک در معادنی که در اختیار داریم ۳ گروه تخصصی مجزا تشکیل داده‌ایم. این گروه‌‌‌ها به صورت مجزا فعالیت دارند و تاکنون مشکلی هم نداشته‌ایم.