این چشم‌‌‌انداز ترسناک باعث شده الیستر لا، مهندس عمران، راه‌حلی برای بازگرداندن طبیعت و تنوع زیستی به شهرهای بزرگ پیدا کند. لا که چند سال به عنوان طراح نماهای خارجی در شرکت طراحی Arup کار کرده، پروژه‌‌‌های عمرانی و طراحی هیجان‌‌‌انگیزی زیر دستش داشته است؛ از جمله طراحی دفاتر مرکزی جدید گوگل در لندن. اما در سال ۲۰۱۳، در حالی که در پاریس زندگی می‌‌‌کرد، ایده‌‌‌ای برای راه‌‌‌اندازی یک کسب و کار جدید به ذهنش خطور کرد. او شرکت «ورتیکال میدو» (Vertical Meadow)  را راه‌‌‌اندازی کرد تا با دیوارهای پوشیده از چمن و گل‌‌‌های وحشی، ساختمان‌‌‌های سبز طراحی کند و تنوع زیستی را در شهرها توسعه دهد. لا در این باره می‌‌‌گوید: «مفهوم دیوارهای زنده، چیز جدیدی نبود، اما به شیوه‌‌‌ای کاملا کنترل‌شده اجرا می‌‌‌شد. بیشتر تامین‌‌‌کننده‌‌‌ها گیاه را از قبل پرورش می‌دهند و سپس آنها را در گلدان‌‌‌های مخصوص روی دیوار نصب می‌کنند که روزهای اول عالی به نظر می‌‌‌رسند، اما به مرور و با گذشت زمان از بین می‌‌‌روند.

من بیشتر به این فکر می‌‌‌کردم که چطور می‌توانیم فضای سبز را به شکل معنادارتری وارد شهرها کنیم و آن را با سیستم‌های ساخته شده موجود تلفیق کنیم؟» ایده لا این بود که به جای کاشتن و انتقال گیاهان زنده به محل مورد نظر، دانه آنها را در همان مکانی که قرار است رشد یابند بکارند که هم هزینه‌‌‌ها را کمتر می‌کند و هم کل فرآیند پایدارتر خواهد بود. بعد از امتحان کردن مواد مختلف در پاریس، او به سیستمی برای پرورش چمن و شبدر رسید که داربست‌‌‌ها و دیگر سازه‌‌‌های ساختمانی را تزئین می‌کنند.  شرکت ورتیکال میدو از علف وحشی بومی که گونه‌‌‌های غنی و متناسب‌‌‌سازی‌شده‌‌‌ای دارد همراه با بذر گل‌‌‌های وحشی استفاده می‌کند که پناهگاه امنی برای گرده‌‌‌افشان‌‌‌ها، حشرات، پرندگان و پروانه‌‌‌ها هستند. لا می‌‌‌گوید: «ما از ۲۵ گونه بذر استفاده می‌‌‌کنیم و هیچ وقت نمی‌‌‌دانیم نتیجه کار قرار است چه باشد.

برای من، اینکه نمی‌توانیم کنترل کنیم آیا قرار است گل بابونه، گل گندم یا گل شقایق بروید و آن هم دقیقا چه زمانی، لذت‌بخش است. چنین چیزی هم هیجان‌‌‌انگیز است و هم چالش دارد.» سیستمی که به محل فرستاده می‌شود طوری طراحی شده که استفاده از آن آسان است و امکان کاشت و پرورش بذرها را در همان جا فراهم می‌کند. این سیستم به یک ابزار آبیاری، وای فای، برق و منبع آب متصل است و برای شروع فرآیند جوانه‌‌‌زنی بذرها به کار می‌‌‌افتد. گیاهان در طول زمان رشد می‌کنند و شکوفه می‌‌‌دهند و کل فرآیند با اپلیکیشن‌‌‌های نظارتی، رصد می‌شود.  ورتیکال میدو اولین پروژه مهم خود را در سال ۲۰۱۶ و برای ساختمان شرکت املاک Grosvekor در لندن انجام داد.