کلایم‌‌‌ورکس و شرکت‌های مشابه دیگر، مدت‌‌‌ها صحبت از این کرده بودند که ابزارهای مکنده می‌توانند هوا را جذب کنند، آن را فیلتر کنند و کربن جذب شده را زیر زمین ذخیره کنند و به این ترتیب آسیب زیست محیطی فعالیت‌‌‌های انسانی را به حداقل برسانند. این اولین باری است که یک شرکت با استفاده از فرآیند تاییدشده توسط یک شخص ثالث، چنین کاری را در این مقیاس انجام می‌دهد. کریستوف گبالد، یکی از مدیران کلایم‌‌‌ورکس در مصاحبه‌‌‌ای گفته: «امیدواریم در این صنعت، از مرحله نوجوانی به بزرگسالی برسیم.» کلایم‌‌‌ورکس که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده، همان کاری را که درخت‌‌‌ها با جذب دی اکسید کربن انجام می‌دهند به شکل موثری انجام می‌دهد. قرار است این فرآیند، کربنی که هزاران سال است در زمین منتشر شده، جذب کرده و ذخیره‌‌‌سازی کند. این شرکت با زدودن کربن از طرف کسب و کارهایی که مدعی خنثی‌‌‌سازی آن هستند، درآمدزایی می‌کند. شرکت‌های مایکروسافت، شاپیفای و استرایپ (خدمات پرداخت)، موافقت کرده‌‌‌اند که صدها دلار برای دریافت اعتبار کربن بپردازند.

به ازای هر اعتبار کربن، یک تن متریک (۱۰۰۰ کیلوگرم) کربن از هوا زدوده می‌شود. اعتبارات کربن دیگری هم وجود دارد که مربوط به پروژه‌‌‌هایی مثل محافظت از درختان است، اما اغلب با انتقاد مواجه است، چون کارشناسان می‌‌‌گویند این پروژه‌‌‌ها به اندازه‌‌‌ای که وعده می‌دهند، در کاهش انتشار کربن تاثیر ندارند.  شرکت‌ها مبلغ اضافه و گاهی حتی تا ۱۰۰ برابر اعتبارات اولیه‌‌‌ای که کلایم‌‌‌ورکس ارائه می‌کند پرداخت می‌کنند، چون قطعیت کار آنها در زدودن کربن از جو، بیشتر است. همچنین شرکت‌ها خودشان تمایل دارند مبلغ بیشتری بپردازند تا به جهش ناگهانی این صنعت کمک کنند؛ به امید اینکه هزینه‌‌‌هایشان به سرعت کاهش یابد.

استیسی کاک، مدیر پایداری شاپیفای می‌‌‌گوید: «این یک نقطه عطف مهم در توسعه تکنولوژی جذب مستقیم از هواست. این دیگر داستان علمی نیست، واقعیت است.» آینده‌‌‌ای که این تکنولوژی وعده می‌دهد، باعث شده کسب و کارهای پیشکسوتی مثل Occidental Petroleum استراتژی‌‌‌های خودشان را در جذب مستقیم هوا توسعه دهند. کلایم‌‌‌ورکس تنها یکی از نیروگاه‌‌‌های عملیاتی جذب مستقیم هوا را در ایسلند مدیریت می‌کند که می‌تواند حدود ۴‌هزار متریک تن دی اکسید کربن را در یک سال بزداید؛ تقریبا معادل انتشار کربن ۸۰۰ خودرو سواری در یک سال. کلایم‌‌‌ورکس تا الان اعلام نکرده چه میزان کربن را از هوا زدوده است. کسب و کارها در سراسر دنیا قبول کرده‌‌‌اند اعتباراتی معادل بیش از ۷۰۰‌هزار متریک تن حذف کربن از این شرکت و چند شرکت دیگر بخرند. طبق تخمین دانشمندان، برای جلوگیری از بدترین اثرات گرمایش زمین، لازم است تا اواسط قرن سالانه میلیاردها متریک تن کربن از هوا زدوده شود. شرکت‌های بزرگ‌تر و سرمایه‌گذاران بیشتری در حال هجوم آوردن به سوی این صنعت هستند. شرکت Occidental اخیرا اعلام کرده می‌‌‌خواهد تعداد تاسیسات جذب مستقیم هوا را افزایش دهد و تا سال ۲۰۳۵ از ۷۰ به ۱۰۰ برساند.