برخلاف انتظار، شروع معامله در ارزهای دیجیتال کار بسیار ساده‌‌ای است. شما می‌توانید به‌‌سادگی با افتتاح حساب در یک صرافی ارز دیجیتال معامله در این بازار را آغاز کنید. نخستین نکته‌‌ای که در این مورد باید بدانیم، مکانیزم خرید، فروش و مبادله ارز دیجیتال است. ابتدا باید به دنبال یک پلتفرم مانند صرافی باشید. صرافی به شما این امکان را می‌دهد که پول یا سرمایه مورد نظر برای شروع سرمایه‌‌گذاری را واریز کنید و هر زمان که خواستید آن را برداشت کنید. استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال داخلی راحت‌‌ترین و امن‌‌ترین گزینه است. مزیت صرافی‌‌های داخلی نسبت به صرافی‌‌های خارجی امکان واریز و برداشت ریالی در این صرافی‌‌ها است. به این ترتیب شما می‌توانید بدون هیچ اقدام ویژه‌‌ای، تنها با واریز بانکی خرید و فروش ارز دیجیتال را آغاز کنید. در صرافی‌‌های ارز دیجیتال داخلی می‌توان مستقیما با ریال به خرید ارز دیجیتال پرداخت. در صورتی که پیش از ورود به صرافی‌‌هایی که بازار ریالی ندارند، باید ریال خود را به یک استیبل کوین مثل تتر تبدیل کنید و سپس به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید. به‌طور خلاصه برای خرید ارز دیجیتال در یک صرافی داخلی باید ۴ مرحله را طی کرد:

انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن: در انتخاب صرافی خود باید به نکاتی اعم از پشتیبانی، امنیت، سرعت، کارمزد، رابط کاربری ساده و تنوع ارزهای دیجیتال دقت کرد. شما می‌توانید در صرافی نوبیتکس از امکاناتی مانند حد ضرر، سفارش‌گذاری OCO، پرتفوی سود و زیان، آدرس کیف پول اختصاصی و... برای معامله ارزهای دیجیتال بهره‌‌مند شوید. شیوه نگهداری دارایی‌ها در نوبیتکس به شیوه ذخیره‌‌سازی سرد است که امکان هیچ‌گونه هک یا فریز شدن ندارد.

ساختن حساب کاربری در یک صرافی داخلی: بعد از انتخاب صرافی باید اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنید. ممکن است این اطلاعات در هر صرافی با دیگری متفاوت باشد، اما عموم آنها اطلاعاتی نظیر اطلاعات کارت ملی و یک حساب بانکی از شما می‌خواهند.

احراز هویت: پس از تکمیل مراحل ثبت نام باید منتظر بمانید تا اطلاعات شما توسط صرافی ارز دیجیتال تایید شود. ممکن است این مرحله اندکی زمان ببرد. برخی صرافی‌‌ها مانند نوبیتکس با احراز هویت هوشمند این زمان را به حداقل ممکن رسانده‌‌اند.

واریز ریالی برای خرید ارز دیجیتال یا تتر: پس از افتتاح حساب در یک صرافی ارز دیجیتال، می‌توانید پول به کیف پول صرافی خود واریز کنید. اگر صرافی شما امکان خرید ارز دیجیتال با ریال را نداشته باشد، باید دارایی ریالی خود را به تتر تبدیل کنید.

استیبل کوین تتر چیست؟

استیبل کوین یا «ارز دیجیتال با ارزش ثابت» به رمز ارزی گفته می‌شود که قیمت آن به نسبت سایر دارایی‌‌های دیجیتال، ثابت است. معروف‌‌ترین و پرتراکنش‌‌ترین استیبل کوین دیجیتال، تتر است. هر یک تتر ارزشی معادل یک دلار دارد. معامله‌‌گران ارز دیجیتال معمولا پول (فیات) خود را به تتر تبدیل کرده و به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌‌پردازند. در بیشتر صرافی‌‌های داخلی امکان خرید و فروش با ریال نیز فراهم است. به‌طور مثال شما مستقیما می‌توانید با ریال بیت‌‌کوین بخرید یا بیت‌‌کوین را به ریال تبدیل کنید و ارز دیگری بخرید. در صورتی که این امکان در صرافی شما نباشد برای خرید ارز دیجیتال باید ابتدا تتر بخرید و با تتر ارز دیجیتال مد نظر خود به‌طور مثال بیت‌‌کوین را خریداری کنید. برای معامله با تتر، راحت‌‌ترین و امن‌‌ترین راه خرید تتر از یک صرافی ایرانی است. که مراحل آن به اختصار در زیر آمده است: افتتاح حساب در یک صرافی داخلی، واریز ریال به کیف پول صرافی داخلی، خرید تتر در صرافی داخلی، انتقال تتر به یک کیف پول مورد نظر، خرید و فروش ارز دیجیتال با تتر.

ارز دیجیتال در نوبیتکس

اگر به دنبال یک صرافی معتبر و امن برای خرید و فروش ارز دیجیتال هستید، نوبیتکس با بیش از ۴ میلیون کاربر، یکی از مطمئن‌‌ترین گزینه‌ها برای شماست. نوبیتکس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در ایران است و می‌توانید با ثبت نام در نوبیتکس معامله در ارزهای دیجیتال را به‌‌سادگی آغاز کنید. واریز آنی ریال، خرید و فروش با ریال و تتر (دلار) و امکاناتی همچون پرتفوی سود و زیان، حد ضرر و سود، آدرس منحصر به فرد کیف پول و پشتیبانی از شبکه‌های انتقال متنوع همگی بخشی از مزایای صرافی نوبیتکس است.