خدمات رفاهی ویژه سنگاپور ایرلاینز در پروازهای طولانی

شرکت «گلدن دور» که انواع محصولات خرده‌‌فروشی مثل محصولات مراقبت‌های پوستی، غذاهای خانگی فانتزی و دیگر آیتم‌‌های مربوط به سبک زندگی عرضه می‌کند، یک سال پیش مشارکتی را با شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز آغاز کرده تا برای پروازهای طولانی‌‌مدت این شرکت، خدمات رفاهی و منوی رژیمی ویژه به مسافران ارائه کنند. جدیدترین منوی پذیرایی که شامل کباب دنده بره استرالیایی و سالمون یا ماهی تن است، در پرواز طولانی و بدون توقف از آمریکای شمالی به سنگاپور و همچنین پروازهای نیویورک به سنگاپور با یک توقف در فرانکفورت، و لس‌‌آنجلس به سنگاپور با یک توقف در توکیو، ارائه می‌شود. کارکنان گلدن دور، دستور غذاها را چندین روز در آشپزخانه‌های خود آزمایش می‌کنند تا به منویی برسند که کادر پرواز بتوانند آنها را طبق باکیفیت‌‌ترین رستوران‌‌ها سرو کنند. نتیجه کار، ترکیبی از وعده‌های غذایی است که هم اصول غذاهای رژیمی را رعایت می‌کند و هم از نظر طعم و مزه بی‌‌نقص است. تمرکز اصلی این مشارکت، رفاه کامل مسافران در یک سفر طولانی است که ارائه محتوای ذهن‌‌آگاهی و تمرینات کششی روی نمایشگرهای جلو مسافر را نیز شامل می‌شود.

 

عقب‌‌نشینی دلار از رکورد ۲۰ ساله

p28 copy

نشانه‌های فروکش کردن تورم در آمریکا و گمانه‌‌زنی درباره اینکه فدرال رزرو به‌‌ زودی نرخ بهره را پایین خواهد آورد، ارزش دلار را طی دو هفته گذشته پایین آورد. افزایش ارزش دلار امسال یک رکورد 20ساله را شکست. ارزش دلار آمریکا در ماه نوامبر، در برابر شش ارز جهانی بیش از 3 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش ارزش ماهانه از ژوئیه 2020 محسوب می‌شود. سقوط نسبی دلار در این ماه، در حالی اتفاق افتاده که سرمایه‌‌گذاران در حال موشکافی نشانه‌های اولیه فروکش کردن تورم آمریکا هستند. این موضوع راه را برای کاهش سرعت فزاینده هزینه‌های استقراض توسط فدرال رزرو هموار خواهد کرد.

 

کمبود لیتیوم، معضلی برای تولید خودروهای برقی ارزان

مدیر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان باتری‌های برقی می‌گوید تداوم کمبود لیتیوم در دهه آینده، به کاهش فروش خودروهای برقی منجر خواهد شد. پائول گریوز، مدیرعامل شرکت لیونت (Livent) واقع در پنسیلوانیا، می‌گوید کمبود عرضه لیتیوم، با توجه به افزایش تقاضای آن، باعث می‌شود تولیدکنندگان خودروی برقی، مدل‌های گران‌‌تر و سودآورتر را اولویت قرار دهند و این چالشی جدی برای بازار خودروهای برقی ارزان‌‌قیمت خواهد بود. او در مصاحبه با فایننشال تایمز گفته «اگر پیش‌‌بینی‌‌های تقاضا یا فروش را رصد کنید، متوجه می‌شوید که نمی‌توانیم عرضه لیتیوم را به اندازه کافی سرعت ببخشیم. لیتیوم برای تامین تقاضا در سراسر دنیا، کافی نخواهد بود.» گریوز که تامین‌‌کننده شرکت‌‌های تسلا، جنرال موتورز و BMW است، هشدار داده که این مشکل بیشتر از آنچه سیاستگذاران انتظار دارند تا خودروهای درون‌‌سوز را از رده خارج کنند، طول خواهد کشید. با اینکه بازار لیتیوم از 700 هزار تن فعلی به 3 میلیون تن تا سال 2030 رشد خواهد کرد، شرکت مک‌‌کینزی پیش‌‌بینی کرده حتی اگر همه پروژه‌های در حال توسعه به نتیجه برسند، 15 درصد تقاضای لیتیوم محقق نخواهد شد.